اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار «نبیه بری» و «هنیه»؛ تأکید بر رد طرح‌های هدفمند برای نابودی مسأله فلسطین

رئیس دفتر سیاسی حماس که به لبنان سفر کرده با رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد و پس از این دیدار گفت، با بری درباره تحولات سیاسی فلسطین و منطقه عربی، معامله قرن و عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی رایزنی کرده است.

دیدار «نبیه بری» و «هنیه»؛ تأکید بر رد طرح‌های هدفمند برای نابودی مسأله فلسطین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار کردند.

بر اساس گزارش «العهد»، در این دیدار «محمد جباوی» عضو دفتر سیاسی جنبش «امل» لبنان و «علی حسن خلیل» معاون سیاسی بری نیز حضور داشتند.

هنیه سه‌شنبه (دیروز) برای اولین بار از سال ۱۹۹۳ تا کنون وارد لبنان شد و قرار است فردا در نشست گروه‌های فلسطینی در بیروت شرکت کند.

ویگاه «النشره» هفته جاری اهداف سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به بیروت را تشریح کرد و نوشت:پیش‌بینی می‎شود هنیه با دبیران کل تعدادی از گروه‌های فلسطینی و مقامات لبنانی دیدار کند تا هماهنگی لازم برای مقابله با پروژه‌های موجود در راستای نابودی مسأله فلسطین، خط زدن حق بازگشت و متوقف کردن فعالیت «آنروا» (آژانس کاریابی و امداد ویژه فلسطینی‌ها وابسته به سازمان ملل) انجام شود (جزئیات بیشتر).

دیدگاه‌های مشترک در قبال مسایل مربوط به فلسطین

هنیه پس از این دیدار در کنفرانسی خبری اعلام کرد، با لبنان به خاطر انفجار بندر بیروت همدردی کرده و آغاز رایزنی‌ها برای تشکیل دولت لبنان را تبریک گفته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، وی ادامه داد،‌ در دیدار با بری درباره تحولات سیاسی فلسطین و منطقه عربی به شکل کلی، «معامله قرن» و عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی صحبت کرده است.

هنیه گفت، هر دو طرف در این دیدار بر رد طرح‌های موجود برای نابودی مسأله فلسطین تأکید کردند بویژه اینکه اصول ثابت مربوط به فلسطین، خط قرمز هستند و در قبال آنها مانند مسأله قدس، حق بازگشت، آزادی اسرا و غیره نمی‌توان کوتاهی کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه تصریح کرد، فلسطینی‌هایی که در لبنان زندگی می‌کنند میهمان این کشورند و هرگونه اسکان دائمی را رد می‌کنند.

وی گفت، با نبیه بری درباره نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در بیروت (در فردا) صحبت و از لبنان به خاطر این میزانی قدردانی کرده است.

هنیه تأکید کرد، توافق‌ها میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی و انجام سفرهایی در همین زمینه، واقعیت‌ها را تغییر نمی‌دهد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول