اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ارزآوری، فروش و حضور در بازار سایر کشور ها جایگاهی برای کمک به دانش بنیان ها

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از پایه‌ها و جایگاهی که می‌تواند به صورت ماندگار به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند موضوع ارزآوری، فروش و حضور در بازار سایر کشورها بجز ایران است.

ارزآوری، فروش و حضور در بازار سایر کشور ها جایگاهی برای کمک به دانش بنیان ها

پرویز کرمی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی و دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره جایگزینی تولیدات محصولات دانش‌بنیان با درآمدهای نفتی، گفت: این اتفاق در حال رخ دادن است و زمانی که رئیس جمهور می‌گوید اتکای ما به نفت در بودجه زیر ۱۰ درصد و ۱۰ درصد رسیده است؛ بنابراین بودجه نمی‌تواند معطل بماند و باید از جای دیگری تامین و جایگزین شود که یکی از این مجاری ارزش افزوده و ارز آوری از محصولات و خدمات حاصل از فروش فناوری و تولیدات ایران ساخت دانش بنیان است.

* در ۲ سال اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان جدی‌ گرفته شدند

وی افزود: یکی از پایه‌ها و جایگاه‌هایی که می‌تواند به صورت ماندگار به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند موضوع ارزآوری، فروش و حضور در بازار سایر کشورها بجز ایران است. می‌توان گفت ظرف دوسال اخیر مخصوصاً بعد از شیوع کرونا توانمندی ودستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور بسیار جدی گرفته شدند. با توجه به اینکه با شیوع کرونا مردم دچار زحمت شده و بسیار اذیت شدند اما خوشبختانه در این بحران شرکت‌های دانش‌بنیان با جلوه‌گری در چشم دولتمردان، حاکمیت و جامعه خود را به خوبی نشان دادند.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری گفت: به دلیل سیاه‌نمایی‌هایی که در جامعه قبلا صورت گرفته بود هرچه می‌گفتیم در حوزه علم و فناوری مقتدر و پیشرفته‌ایم درک آن برای افراد سخت بود. اما زمانی که کرونا پدیدار شد چون  علم و تجهیزات مرتبط با این ویروس و بیماری در هیچ کشوری وجود نداشت مردم دیدند که ایران اسلامی در این حوزه داشته‌های خوبی دارد و چنین امری به تبع یافته‌های علمی دانشمندان، دانشگاهیان، پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری است که پرورش یافته و به بلوغ رسیده و به جامعه عرضه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول