اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ضعف قانون؛ دلیل اصلی عدم نظارت موثر تعزیرات بر بازار اجناس/ بورس‌بازی اصناف و اتحادیه‌‌ها

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: متأسفانه در زمینه نظارت بیشتر بر بازار دچار مشکلات قانونی هستیم، به طوری که طبق قانون فعلی، نظارت بر بازار برعهده اصناف و اتحادیه‌ها است و ما عملا گرفتار بورس‌بازی و سودجویی دلالان هستیم.

ضعف قانون؛ دلیل اصلی عدم نظارت موثر تعزیرات بر بازار اجناس/ بورس‌بازی اصناف و اتحادیه‌‌ها

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره ضعف سازمان تعزیرات در کنترل قیمت بازار، اجناس و کالاها اظهار داشت: متأسفانه ما شاهد گرانی سرسام‌آوری در بازارهستیم، اما این موضوع به عدم ایفای وظایف سازمان تعزیرات برنمی‌گردد. 

وی افزود: متأسفانه ما در زمینه نظارت بیشتر بر بازار دچار مشکلات قانونی هستیم، به طوری که طبق قانون فعلی، نظارت بر بازار برعهده اصناف و اتحادیه‌ها است و ما عملاً گرفتار بورس‌بازی و سودجویی دلالان هستیم. 

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: تنها 10 درصد عدم نظارت بر قیمت اجناس و کالاها به سازمان تعزیرات بازمی‌گردد، ولی وقتی عنوان می‌شود که همه این موارد باید به بورس برود، عملاً شاهد تبانی برخی افراد و گروه‌ها برای سودجودیی و منفعت‌محوری بیشتر هستیم. 

نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: در موضوع خودرو تصمیم‌گیر اصلی وزارت صمت است ولی ما شاهد آن هستیم که خودروسازان به سمت احتکار رفته و حتی وزیر نمی‌تواند کاری کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول