اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خلف وعده‌ دولت به کارگران/ از وضع معیشت حداقلی‌بگیران خبر دارید؟

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار با اشاره به خلف وعده‌های تیم اقتصادی دولت در مورد کارگران، گفت: باید مشخص شود که آیا در مورد معیشت، سلامت و خانوار کارگران اصلا نگرانی وجود دارد.

خلف وعده‌ دولت به کارگران/ از وضع معیشت حداقلی‌بگیران خبر دارید؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با «فرامرز توفیقی»، رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار انجام داده است که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید.

- بحث در مورد نادیده گرفتن ۶۰۰ هزار تومان (معوقه حق مسکن در فصل بهار) فقط مربوط به رقم و عدد نیست بلکه بحث این است که چرا باید یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در سرجمع دستمزد کارگران پس از تصویب شدن توسط ۳ ضلع شورای عالی کار، دوباره در هیأت دولت مطرح شود. این موضوع برابر با کدام قانون است؟ در نظام دستمزد چه جایگاهی دارد؟

- حال که قرار بر مطرح شدن حق مسکن در هیأت دولت است، چرا باید بررسی این موضوع اینقدر با تأخیر انجام شود؟ در کنار این مساله باید مشخص شود که چرا تاریخ اعمال حق مسکن از سوی وزیر کار، تیرماه اعلام شد در حالی که در مصوبه شورای عالی کار وجود نداشت.

- می‌گویند ما دروغ می‌گوئیم که تاریخ اعمال حق مسکن در مصوبه شورای عالی کار وجود نداشت، اگر چنین است پس باید با ارائه مدرک، ادعای ما را رد کنند.

- شورای عالی کار موظف است حداقل ماهی یک بار تشکیل جلسه دهد، ما وارد ششمین ماه از سال شده‌ایم چند جلسه داشته‌ایم؟ در جلسه پایانی سال ۹۸ توسط تیم اقتصادی دولت به نمایندگان کارگری قول‌هایی داده شد، چقدر این وعده‌ها جامه عمل پوشیده است؟ 

- آیا بررسی کرده‌اند که چه بلایی سر سبد معیشت خانوار و عوامل مؤثر بر آن به دلیل جایگزین شدن ارز نیمایی به جای دولتی، آمده است؟

- فاصله دهک‌های تورمی، ضریب جینی، شکاف طبقاتی، شکاف عمیق دستمزد و هزینه و وضعیت خانوارهای کارگری بررسی شده است؟ می‌گویند میانگین درآمد کارمندان دولتی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، میانگین درآمد کارگران چقدر شده است؟ آیا در مورد معیشت، سلامت و وضعیت خانواده کارگر نگرانی وجود دارد؟

- چرا از سال ۷۰ در حق مسکن به عنوان یک مؤلفه دستمزد کارگری بازنگری صورت نگرفت؟ اگر این اتفاق می‌افتاد امروز کمک‌هزینه ۳۰۰ هزار تومانی خنده‌دار نبود. هزاران خلف‌وعده و دل‌نگرانی وجود دارد. ما در مورد قانون بحث می‌کنیم نه عدد و رقم که متأسفانه هیچ نشانی از اجرای قانون نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول