اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش ترکیه به کاهش تحریم تسلیحاتی قبرس از سوی آمریکا

به دنبال اعلام آمریکا مبنی بر کاهش تحریمهای تسلیحاتی قبرس، وزارت خارجه ترکیه بلافاصله واکنش نشان داد و آنرا محکوم کرد.

واکنش ترکیه به کاهش تحریم تسلیحاتی قبرس از سوی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اعلام روز سه شنبه آمریکا مبنی بر کاستن از تحریم تسلیحاتی قبرس، ترکیه واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه «العربی» وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که  به مدت یک سال و از یکم اکتبر سال جاری امکان فروش تسلیحات دفاعی را به قبرس می‌دهد. به دنبال این  رویداد وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، کاهش تحریم تسلیحاتی قبرس به صلح و ثبات منطقه لطمه می‌زند. اگر آمریکا  در اقدام خود تجدید نظر نکند، ترکیه اقدامات لازم برای تضمین امنیت ترکهای قبرس نشین را بر حسب مسئولیت تاریخی و حقوقی انجام می‌دهد.»

این در حالی است که ترکیه با قبرس و یونان دو همسایه خود مدتهاست تنش دارد. آمریکا نیز پیشتر ابراز علاقه مندی کرده بود تا تحریمهای قبرس را کاهش دهد و حتی با این کشور رزمایشی برگزار کند.

ترکیه در هفته‌های گذشته فعالیت در شرق مدیترانه را افزایش داده  است و یونان و ترکیه نیز تاکنون چندین رزمایش در دریای مدیترانه برگزار کرده‌اند. اتحادیه اروپا نیز به ترکیه نسبت به توقف فعالیت نظامی و اکتشافی در شرق مدیترانه هشدار داده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه  روز دوشنبه اتحادیه اروپا و یونان را به «دزدی دریایی» در مدیترانه متهم کرد.اردوغان  طی سخرانی در مراسمی حین سفر به استان «گیره‌سون»، گفت: «ترکیه [به کسی] اجازه دزدی دریایی یا راهزنی در دریاهای سیاه و مدیترانه را نمی‌دهدم.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول