اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بازگشایی موزه سینمایی یوگسلاوی پس از۶ ماه

«موزه سینمایی یوگسلاوی» قدیمی‌ترین و مهمترین مؤسسه فیلم در منطقه بالکان پس از ۶ ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، بازگشایی شد.

بازگشایی موزه سینمایی یوگسلاوی پس از۶ ماه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پالیتیکا، سالن سینما و موزه سینمایی یوگسلاوی (Yugoslav film archive) که با قدمت‌ترین و مهمترین مؤسسه فیلم در منطقه بالکان است، سرانجام پس از ۶ ماه تعلیق بعلت شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا در صربستان، مجدداً از روز چهارشنبه ۲۶ آگوست با تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد بحران، کار خود را مشروط بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز کرد.

این بازگشایی با نمایش فیلم «کولی‌های خوشبخت هم دیده‌ام» همراه بود که قبلا در جشنواره کن موفق به دریافت جایزه اسکار شده و در سال ۲۰۱۷ نیز به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولیدش، مجدداً در بخش کلاسیک آن جشنواره به نمایش درآمده بود. در برنامه کاری جدید موزه، روزانه نمایش دو فیلم سینمایی ترمیم شده از شاهکارهای سینمای جهان از آرشیو فیلم یوگسلاوی، پیش‌بینی شده است.

 

 

به منظور رعایت نکات اپیدمی، تنها به اندازه نیمی از ظرفیت سینما بلیت فروخته می‌شود و تماشاچیان موظف خواهند بود با رعایت فاصله روی صندلی‌ها بصورت یکی در میان بنشینند،‌ ضمن اینکه استفاده از ماسک از ابتدای ورود به سالن و در طول تماشای فیلم تا خروج از سینما اجباری است.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد با همکاری موزه سینمایی یوگسلاوی تا کنون ۱۹ هفته فیلم برگزار کرده است.

جمعه گذشته هم موزه «متروپولیتن» نیویورک پس از ۶ ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، به روی بازدیدکنندگان باز شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول