اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چراغ سبز ارمنستان برای رفع تنش با جمهوری آذربایجان

سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان از آمادگی کشورش برای رفع تنش با جمهوری آذربایجان بابت موضوع ناگورنو- قره باغ خبر داد.

چراغ سبز ارمنستان برای رفع تنش با  جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری ارمنستان روز چهارشنبه از آمادگی کشورش در تداوم  اقدامات تنش زدا با  جمهوری آذربایجان خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آرکا» «آنا نقدعلیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در جمع خبرنگاران هرگونه تعیین تاریخ برای ملاقات بین وزرای خارجه ارمنستان با  آذربایجان را رد کرد.

وی در این زمینه گفت:«همانطور که وزیر خارجه پیشتر اظهار داشته بود، ارمنستان آماده تداوم تلاشها برای برقراری صلح  در زمینه موضوع  ناگورنو- قره باغ است. ما سخنان وزیر خارجه آذربایجان  که  نسبت به از سرگیری مذاکرات صلح ابراز تمایل کرده بود را در نظر داریم.»

سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان  افزود در صورت حصول توافق، این مسئله اعلان همگانی میشود. این دیپلمات ارمنستانی همچنین مدعی خویشتنداری ارتش این کشور در نبرد با آذربایجان و حفظ آتش بس شد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز چندی قبل از تمایل کشورش در حل تنش با ارمنستان از طریق گفت‌وگو خبر داده بود. «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان این سخنان را در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان ترک» در جریان سفر به ترکیه بیان کرد. وزیر خارجه آذربایجان اظهار داشت که برای حل سیاسی تنش‌ها یک مرجع حقوقی المللی وجود دارد. بایراموف یادآوری کرد که در سال 1993  چهار قطعنامه  در سازمان ملل به تصویب رسید. (جزئیات بیشتر)

جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول