اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رگبار باران و تندباد لحظه‌ای در 4 استان/ضرورت پوشاندن محصولات کشاورزی دپوشده در فضای باز

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا در گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان و کردستان بارندگی و در مناطق مرتفع، رگبار باران، رعد و برق گاهی با تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود و احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و جاری شدن مسیل‌ها وجود دارد

رگبار باران و تندباد لحظه‌ای در 4 استان/ضرورت پوشاندن محصولات کشاورزی دپوشده در فضای باز

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز 12 شهریور در غرب و شمال‌غرب کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات زاگرس جنوبی، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در روز آینده در برخی مناطق غرب و شمال‌غرب، استان اردبیل، سواحل خزر، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا 13 شهریور بیشینه بارش‌ها در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی خواهد بود.

نقشینه اضافه کرد: فردا در گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان و کردستان بارندگی و در مناطق مرتفع، رگبار باران، رعد و برق گاهی همراه با تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود و احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و جاری شدن مسیل‌ها وجود دارد که توصیه می‌شود، آبروها کنترل و بازگشایی شود، در تردد، چرای دام و اطراق دام در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها احتیاط شود، ضمن آنکه برای محصولات کشاورزی دپوشده در فضای باز تمهیداتی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه روز 15 شهریور در برخی مناطق شمال‌غرب کشور و زاگرس مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت: روز یکشنبه 16 شهریور در ارتفاعات غربی البرز، شمال‌غرب، ارتفاعات زاگرس جنوبی و مرکزی و برخی نقاط مرکز کشور رشد ابر و بارش پراکنده در ساعات بعدازظهر دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در سه روز آینده در شرق و جنوب‌شرق کشور به ویژه زابل، وزش باد شدید با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

نقشینه در تشریح وضعیت جوی کشور بیان کرد: آسمان تهران فردا صاف در بعدازظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و تا یکشنبه آینده نیز آسمان تهران صاف تا نیمه ابری خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 33 و 21 درجه است. 

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول