اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست‌وزیر عراق برای توسعه همکاری امنیتی و نظامی با فرانسه اعلام آمادگی کرد

نخست‌وزیر عراق و رئیس جمهور فرانسه طی نشست خبری پیرامون توسعه روابط امنیتی و نظامی و هچنین سرمایه‌گذاری پاریس در عراق رایزنی کردند.

نخست‌وزیر عراق برای توسعه همکاری امنیتی و نظامی با فرانسه اعلام آمادگی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر عراق از آمادگی و تمایل کشورش به توسعه روابط امنیتی و نظامی با فرانسه خبر داد و گفت که حاکمیت ملی عراق «خط قرمز» است.

مصطفی الکاظمی امروز چهارشنبه از «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه در بغداد استقبال کرد و بعد از دیدار با وی طی نشست خبری مشترک، خواستار توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها به ویژه در زمینه‌های امنیتی و نظامی شد.

رئیس جمهور فرانسه که از لبنان راهی عراق شده، در این نشست، اظهار داشت که نبرد با گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد و فرانسه خود را «ملزم» به حمایت از عراق می‌داند.

ماکرون که کشورش عضو ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا است، گفت: «هرگاه به ما برای جلب [همراهی و کمک] جامعه جهانی نیاز داشتید، ما در کنار شما خواهیم بود».

رئیس جمهور فرانسه در زمینه سرمایه‌گذاری این کشور در عراق نیز اظهار داشت که پاریس به دنبال ساماندهی به کمک‌های مالی مطلوب و همکاری در پروژه‌های عراق از جمله پروژه احداث مترو بغداد است.

ماکرون صبح امروز وارد بغداد شد و با برهم صالح، رئیس جمهور عراق و تنی چند از مقامات عراقی دیگر دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور عراق در این دیدار گفت که «ما به زودی پروژه‌ها و قراردادهای امضا شده میان عراق و فرانسه را اعلام خواهیم کرد و امیدوارم که سال آینده آقای ماکرون برای مدتی طولانی‌تر میهمان عراق باشند».

رئیس جمهور فرانسه نیز در این دیدار طی اظهاراتی مداخله‌جویانه با اشاره به دخالت‌های خارجی در امور عراق گفت: «این دخالت‌های خارجی موجب تضعیف دولت و کشور عراق می‌شود».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول