اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

عذرخواهی «بانک» از اصناف قشم/ کالاهای گروه ۴ تا هفته آتی تعیین تکلیف می‌شود

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: نتایج کارگروه تعیین سقف واردات ۸۵۰ قلم کالا به مناطق آزاد به وزارت صمت و بانک مرکزی تحویل شده و امیدواریم در هفته آتی ابلاغ و مشکلات اصناف برطرف شود.

عذرخواهی «بانک» از اصناف قشم/ کالاهای گروه ۴ تا هفته آتی تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، مرتضی بانک شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با محدودیت‌های اعمال شده در حوزه واردات شاهد افزایش سرمایه‌گذاری داخلی در کشور بوده‌ایم.

وی افزود: به عنوان مثال میزان سرمایه‌گذاری داخلی در مناطق آزاد از چهار و ۷۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ به ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ افزایش یافته و روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: برای مناطق آزاد کمیته تعیین شده که سقف و سهمیه مشخصی را برای واردات ۸۵۰ قلم کالا تعیین کند.

بانک با عذرخواهی از اصناف قشم ادامه داد: نتیجه برای تائید وزارت صمت و بانک مرکزی رفته که با تاخیر مواجه شده و امیدواریم در هفته آینده ابلاغ شود.

طرح هدفمندسازی مناطق آزاد جدید روی میز هیئت رئیسه مجلس

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص طرح اصلاح قانون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مجلس، گفت: به نظر می‌رسد شاخصه‌هایی برای ایجاد مناطق آزاد و شرایط فنی و علمی آن در حال بررسی است.

بانک افزود: ممکن است یکی از این موارد، عدم ایجاد مناطق آزاد در محیط اجتماعی-شهری و یا گسترده نبودن آن‌ها باشد.

وی ادامه داد: دبیرخانه مناطق آزاد نیز از این طرح استقبال کرده، به آن نگاهی تعاملی داشته و برای هدفمندی آن آماده همکاری تخصصی است.

نرخ بیکاری در قشم به ۳.۵ درصد کاهش می‌یابد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: نرخ بیکاری در قشم ۴.۶ درصد است که پیش‌بینی می‌شود با اقدامات در حال انجام تا اوایل سال آینده به ۳.۵ درصد کاهش یابد.

بانک بیان کرد: در هفته آینده ۱۸ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریال و ۶۰۰ میلیون یورو  و حجم ایجاد اشتغال سه هزار و ۹۵۰ نفر با حضور ویدئوکنفراسی رئیس جمهور در منطقه آزاد قشم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها در حوزه زیرساخت‌های استراتژیک نظیر ذخایر مهم، پایانه‌های نفتی، نیروگاه‌های تولید برق، تولیدی-صنعتی و گردشگری هستند.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول