اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صفی‌آباد بهشهر به شهرداری بهشهر واگذار شد

شهردار بهشهر گفت: کاخ صفی‌آباد بهشهر به منظور فراهم کردن گردشگری به شهرداری بهشهر واگذار شد و رسما طی تفاهم‌نامه‌ای با مدیر کل میراث فرهنگی استان مازندران این واگذاری عملی شد.

صفی‌آباد بهشهر به شهرداری بهشهر واگذار شد

پوریا میرزازنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان بهشهر اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده در طول سال‌های گذشته و با توجه به اینکه آزادسازی کاخ صفی‌آباد به عنوان یک مطالبه مهم مردمی برای گردشگری بوده است؛ این منطقه آزادسازی می‌شود.

وی افزود: کاخ صفی‌آباد بهشهر به منظور فراهم کردن گردشگری به شهرداری بهشهر واگذار شد و رسما" طی تفاهم‌نامه‌ای با مدیر کل میراث فرهنگی استان مازندران این واگذاری عملی شد.

شهردار بهشهر گفت: براساس این تفاهم‌نامه شهرداری بهشهر، برای تهیه طرح‌های مرمتی و اجرایی با نظارت کارشناسان میراث اقدام خواهد کرد.

براساس این گزارش، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران هم چندی پیش اعلام کرده بود که با همراهی وزیر اطلاعات، کاخ تاریخی صفی‌آباد بهشهر برای مقاصد گردشگری و بهره‌گیری عموم مردم آزاد شد. ‎

مرداد ماه سال گذشته با حضور مسؤولان ملی و استانی در محل کاخ تاریخی صفی‌آباد بهشهر، این خبر به‌طور رسمی اعلام و مسائل مرتبط با موضوع مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و اجرایی شدن آن منوط به نظر کارشناسی بیشتر مسؤولان مربوطه و واگذاری به شهرداری شده بود که اکنون نهایی شد.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران، چندی قبل در دیدار با حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در خصوص تمهید زمینه‌های لازم برای استفاده عموم مردم از فضای گردشگری کاخ تاریخی صفی‌آباد بهشهر گفت‌وگو کرد.

وزیر اطلاعات در این دیدار بر مساعدت در این راستا تاکید کرد و گفت: با اعزام نمایندگان ویژه وزارت اطلاعات، راهکارهای عملی جهت استفاده عموم از فضای گردشگری کاخ تاریخی صفی‌آباد بهشهر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

استاندار مازندران در این دیدار گفت: با همکاری‌های بین بخشی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های مختلف استان می‌توان زمینه ارتقای نشاط و امید اجتماعی را در جامعه فراهم کرد.

حسین‌زادگان تاکید کرد: در راستای توسعه همه جانبه استان و تمهید فضاهای لازم برای افزایش امید در جامعه همه تلاش و ظرفیت‌های موجود را به‌کار خواهیم گرفت و کاخ تاریخی صفی‌آباد بهشهر یکی از فرصت‌های مناسب و کم‌نظیر گردشگری برای تحقق این مهم است.

کاخ صفی‌آباد بهشهر، از دوران شاه ‌عباس در شهرستان بهشهر استان مازندران باقی مانده است که در سال ۱۰۱۰ هجری قمری بنا شده و چشم‌انداز بسیار چشم‌نواز و زیبایی دارد و به‌عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی بهشهر شناخته می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول