اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

لیبی | لانچرهای اسرائیلی در دست خلیفه حفتر

منابع نظامی در لیبی گفتند که عناصر وابسته به خلیفه حفتر پنج دستگاه موشک‌انداز پیشرفته متعلق به رژیم صهیونیستی دریافت کرده است.

لیبی | لانچرهای اسرائیلی در دست خلیفه حفتر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عربی از وجود سلاح‌های اسرائیلی در لیبی خبر داده‌اند.

منابع نظامی در شرق لیبی (مناطق  تحت تسلط خلیفه حفتر) به وبسایت العربی الجدید گفته‌اند که محموله‌های جدیدی از سلاح و تجهیزات نظامی به دست عناصر «خلیفه حفتر» (فرمانده شبه‌نظامیان شرق لیبی) رسیده است که موشک‌انداز اسرائیلی نیز جزء آن است.

طبق گزارش العربی الجدید، این موشک‌اندازها از نوع «لینکس» ساخته شرکت اسرائیلی «آی ام آی» است که به واسطه دولت امارات در اختیار خلیفه حفتر قرار گرفته است.

این موشک‌اندازها که آماده ارسال به مناطق درگیری است، برای نیروی زمینی کاربرد دارند و قادر به شلیک انواع راکت‌های گراد ۱۲۲ میلیمتری و ۴۰۰ میلیمتری هستند که راکت‌های ۱۲۲ میلیمتری بردی از ۲۰ تا ۴۰ کیلومتری دارند. این لانچر همچنین توانایی شلیک راکت‌های ۲۰۰ میلیمتری «اکسترا» با برد ۱۵۰ کیلومتر هستند.  

لینکس همچنین قادر به شلیک موشک‌های بالستیک تاکتیکی کوتاه برد «لورا» است که تا ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و با سر جنگی ۶۰۰ کیلوگرمی با سرعت شش ماخ (سرعت صوت) شلیک می‌شود.

به نوشته العربی الجدید، این برای بار اول نیست که امارات، نیروهای خلیفه حفتر را با شلاح‌های اسرائیلی تجهیز می‌کند و پیش از این نیز منابع نظامی گفته بودند که امارات سه پهپاد اسرائیلی «اتیان» در اختیار خلیفه حفتر قرار داده است.

به نظر می‌رسد با امضای توافق سازش میان امارات و رژیم اسرائیل که دو هفته پیش صورت گرفت و از آن‌جایی که امارات اصلی‌ترین حامی خارجی «خلیفه حفتر» به شمار می‌رود، باید شاهد سر ریز شدن سلاح‌های اسرائیلی بیشتری به لیبی باشیم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول