اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نذرهای بزرگ و پویشی که در آن 50 هزار ماسک توزیع شد

به نظر می‌آید قوی‌تر ین سلاح برای حفظ جان در مقابل کرونا ویروس استفاده از ماسک باشد، این روزها و در ایام عزای سیدالشهدا (ع) برخی از جوانان خمینی‌شهری که از اهالی قرآنی و رسانه شهر نیز هستند اقدام به راه‌اندازی پویش نذر ماسک کرده‌اند.

نذرهای بزرگ و پویشی که در آن 50 هزار ماسک توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، همه ما برای انجام دادن کارهایمان بسیاری از اوقات به ابزار نیاز پیدا می‌کنیم، ابزاری که بتواند در کسب نتیجه مطلوب به ما یاری دهد. این ابزار به ما کمک می کنند بتوانیم پیام خود را منتقل کنیم، بزرگوارانی مانند امام سجاد (ع) و عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) در اسارت یزیدیان با ابزار خطابه و سوگواری به احیای یاد و نام شهدای دشت نینوا و تبیین هدف قیام حضرت ثارالله (ع) پرداختند. آن حضرات با این سلاح‌ها، قدم عظیمی در روشنگری امت رسول‌الله (ص) برداشته و با انتقال پیام حقیقی حضرت امام حسین (ع) به عالمیان در همه عصرها، خود به الگویی جهانی برای آزادگان و صلح جویان دنیا تبدیل شدند.

بنابراین به نظر می‌آید مهم‌تر از سلاح نیت کسی است که از این سلاح و ابزار استفاده می‌کند شخصی مانند یزید و ایادی آن با ابزار پول و نیرنگ مردم را به سمت دنیاطلبی سوق می‌دهند.

سلاح ملت امام حسین (ع) باید همیشه دست برتر را داشته باشد

صحبت مان در مورد سلاح و ابزار است دیدیم که چگونه یک ابزار و سلاح در عرصه‌های مختلف توانسته برخی اوقات مسیر تاریخ بشری را عوض کرده و جامعه را به سمت خیر یا شر روانه کند. ابزار هر کاری نیز متفاوت است برای نمونه  برای اینکه ماکشوری مقتدر داشته باشیم نیاز به ابزاری داریم که بتوانیم از خود دفاع کنیم. باید نیروی نظامی ما همیشه بروز کارآمد و در بالاترین سطح آمادگی باشد.

سلاح ملت امام حسین (ع) در مقابله با دشمنان اسلام و کشور جدای از سلاح معنوی قوی باید در سلاح مادی و فیزیکی نیز دست برتر را داشته باشد که مانند سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که علمدارگونه سر و دست و جان در این راه داده‌اند، نگذارند حتی کسی چشم طمع به این آب‌و خاک داشته باشد. و درهمین روز های اخیر یک کارشناس نظامی دشمن اذعان داشت که دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران خیره کننده است. طبق فرمایش رهبر انقلاب اسلامی «پیروزی ما در مقاومت کردن است».

این روزها ویروسی حقیر اما خطرناک به نام کرونا همه جوامع انسانی را درگیر خودکرده است. مانند همیشه که اولین خاکریز را در مقابل بیماری‌ها پزشکان و پرستاران عزیز تشکیل می‌دهند این بار نیز مجاهدان عرصه سلامت به‌ویژه در ایران اسلامی ما با از جان‌گذشتگی و ایثاری مثال‌زدنی با سلاح توکل و علم به مبارزه با این ویروس منحوس می‌پرداختند.

دراین‌بین عده‌ای نیز سعی دارند در حد توان خود به جهادگرانی که به فکر سلامت مردم هستند کمک کنند یا دوشادوش آن‌ها قرار بگیرند.

نذرهای بزرگ عرصه سلامت در حسینیه ایران

شهرستان خمینی‌شهر حسینیه ایران اسلامی نیز از این قاعده مستثنا نیست. در این شهر کارهای خیر بسیار گسترده انجام می‌پذیرد که گاه انسان را به تعجب وامی‌دارد. شهری که مردمانی مؤمن و انقلابی دارد که در ۸ سال دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) با سلاح‌های قرآن و تقوا و تفنگ و گلوله مانند رئیس‌علی دلواری قهرمان به جنگ سرسپردگان استکبار و استعمار رفته‌اند.

راه اندازی پویشی بزرگ توسط فعال رسانه      

در روزهای شیوع کرونا نیز با کمک‌های مؤمنانه خود و رعایت نکات بهداشتی به مبارزه با این ویروس حاد تنفسی رفته‌اند. بر اساس گزارش‌های بسیاری از علمای علم طب و مؤسسات پزشکی معتبر ملی و بین‌المللی استفاده از ماسک می‌تواند درصد زیادی در کاهش شیوع بیماری کوید۱۹ اثرگذار باشد بنابراین به نظر می‌آید قوی‌تر ین سلاح برای حفظ جان در مقابل این ویروس استفاده از ماسک باشد.

این روزها و در ایام عزای سیدالشهدا (ع) توسط برخی از جوانان خمینی‌شهری که از اهالی قرآنی ورسانه شهر نیز هستند اقدام به راه‌اندازی پویش نذر ماسک شده است. پویشی که با استقبال گسترده مردم و مسؤولان شهرستان روبرو شده است.

 

سعید بیگی مسؤول پویش نذر ماسک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی‌شهر اظهار داشت: برای حفظ سلامتی مردم و شرکت در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بر آن شدم تا با راه‌اندازی پویش ماسک نذری در شهرستان قدمی در جهت سلامتی شرکت‌کنندگان در مراسم سیدالشهدا و پیشگیری این بیماری منحوس برداشته باشم.

وی ادامه داد: خیرین و خانواده‌ام و تا حدودی مسؤولان شهرستان در این راستا قدم برداشتند و تعاملات و تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام گرفت که امید است مورد عنایت ارباب بی کفن قرار گیرد.

بیگی افزود: در روز هشتم محرم که نمایش نمادین کاروان هشتم محرم در خمینی‌شهر برگزار می‌گردد حدود ده هزار ماسک بین عزاداران حسینی تقسیم شد.

 

مسئول گروه رسانه‌ای مهربین خمینی‌شهر یادآور شد: ماسک‌های نذری بین بیش از ۵۰ هیأت مذهبی نیز تقسیم‌شده است در کل تعداد ۲۵ هزار عدد ماسک به اهالی خمینی‌شهر و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حسینیه ایران اسلامی تقدیم شد.

وی در پایان گفت: از تمام کسانی که در این ‌پویش به‌ صورت مادی یا معنوی قدمی برداشتند و حمایت کردند و باعث برگزاری مراسمات عزاداری همراه با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی شدند تشکر می‌کنم.

نذر ماسک با نیتی شهدایی

اما کمی آن سو تر موسسه‌ای قرآنی در خیابان شهید محمد منتظری خمینی‌شهر نیز باسلاح نذر ماسک به جنگ کرونا رفته است. نذر ماسکی که  به همت موسسه دارالقرآن اهل‌بیت (ع) خمینی‌شهر به نیابت از ۲۳۰۰ شهید شهرستان انجام گرفت.              

 

حجت‌الاسلام حمیدرضا قربانیان مدیر دارالقرآن اهل‌بیت (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی‌شهر اظهار داشت: شور و اشتیاق مردم شهرستان جهت برپایی مراسم‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گسترده بود و هست.

مدیر دارالقرآن اهل‌بیت (ع) خمینی‌شهر افزود: توزیع ماسک و کمک جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز این شهرستان کمتر کمکی بود که می‌توانستیم به عزاداران حسینی بکنیم که در این زمینه به تهیه و توزیع تعداد ۲۳ هزار ماسک به نیت و نام ۲ ۳۰۰شهرستان خمینی شهرانجام گرفت.                                                      

 

وی یادآور شد: موسسه دارالقرآن اهل‌بیت (ع) در دی‌ماه سال ۹۸ به‌ عنوان بزرگ‌ترین وقف قرآنی آستان قدس رضوی، وقف آستان مقدس علی ابن موسی‌الرضا (ع) شده است.

قربانیان در پایان گفت: این موسسه در حال حاضر بیش از هزار و ۵۰۰ نفر قرآن آموز در مقاطع مختلف سنی دارد که در حال آموزش به‌صورت حضوری و آنلاین هستند و همچنین برای اولین مرتبه در استان اصفهان طرح مدرسه تلاوت را در سال جاری در پایه‌های چهارم و پنجم اجرا کرد.

به گفته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خمینی شهر شهرستانی است که از نظر شیوع بیماری کرونا در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و این شهر در ردیف شهرهای وضعیت قرمز قرار گرفته است. بدون شک حرکت‌های جهادی این‌چنینی که با استفاده از ابزار رسانه و اعتقاد به عنایات الهی و استمداد از قرآن کریم و اهل‌بیت (ع) بوده که توانسته اقدام موثری را انجام دهند، کارهای خیرخواهانه عظیمی که کنار دیگر کارهای خیر مردم حسینیه ایران در موزه الهی حسینیه ایران به یادگار خواهد ماند.

هر چند باید توجه  داشت این پویش‌ها و این تلاش‌ها حتما با همکاری و کمک مداوم مردم و مسؤولان شهرستان است که به نتیجه واقعی و نزدیک به کنترل آمار بیماران کرونایی کمک می‌کند.

البته به گفته بانیان این پویش این حرکت جوانان خمینی‌شهری پیامی نیز برای کادر درمان کشور و شهرستان داشت و آن این بود که اگر شما هوای عزیزان ما را در درمانگاه‌ها دارید ما نیز با رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن که مورد تأکید رهبر انقلاب اسلامی نیز هست هوای شما را داریم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۰/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول