اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بازگشایی مدارس استان از 15 شهریور/کلاس‌ها حضوری و با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار می‌شود

اطلاع‌رسانی هفتگی وضعیت شهرستان‌ها از سوی معاونت بهداشت به آموزش و پرورش، عدم بازگشایی خوابگاه‌های دانش‌آموزی تا اطلاع ثانوی، بازگشایی حضوری کلاس‌های کمتر از 10 نفر و شیفت‌بندی کلاس‌های بالای 10 نفر برای حضور دانش‌آموزان از تاریخ 15 شهریورماه از جمله مصوبات جلسه کمیته استانی آموزش و پرورش بود.

بازگشایی مدارس استان از 15 شهریور/کلاس‌ها حضوری و با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد صبح امروز جلسه کمیته استانی آموزش و پرورش با موضوع مدیریت بیماری کرونا در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

اطلاع رسانی هفتگی وضعیت شهرستان‌ها از سوی معاونت بهداشت به آموزش و پرورش، عدم بازگشایی خوابگاه‌های دانش‌آموزی تا اطلاع ثانوی، برگزاری جلسه شورای مدارس برای چاره‌اندیشی برای بازگشایی مطلوب مدارس، بازگشایی حضوری کلاس‌های کمتر از 10 نفر و شیفت بندی کلاس‌های بالای 10 نفر برای حضور دانش‌آموزان در مدارس از تاریخ 15 شهریورماه از جمله مصوبات این جلسه بود.

در ابتدای جلسه فرحناز قائدامینی گفت: ستاد ملی کرونا موافقت خودش را برای بازگشایی مدارس از تاریخ 15 شهریورماه اعلام کرده است اما بر اساس دستورالعمل‌های خاصی که به تمامی مدارس ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قرار ما بر این است که در وضعیت‌های مختلف برنامه‌های آموزشی متناسب با وضعیت موجود پیش برده شود و طی یک ماهه اخیر این برنامه‌ریزی‌ها انجام و سناریوهای لازم چیده شده است.

کلاس‌ها حضوری اما با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار می‌شود

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تصمیم بر این شد که در هر وضعیتی کلاس‌ها به صورت حضوری اما با رعایت ضوابط و مقررات خاصی که با همکاری مسؤولان بهداشت و درمان چیده شده است برگزار شود.

قائدامینی تصریح کرد: از جمله مواردی که به آن توجه شده موضوع گندزدایی و ضدعفونی کردن فضای کلاس‌ها بوده که در  سراسر مدارس سطح استان انجام شده و به طور مستمر سرکشی‌هایی از سوی معاونین آموزش و پرورش صورت گرفته است.

کاهش زمان کلاس‌ها از یک ساعت به 35 دقیقه

وی اضافه کرد: رعایت فاصله‌گذاری، استفاده دانش‌آموزان از ماسک، ایجاد تهویه برای کلاس‌ها و نظارت مستمر و ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است و برای ازدحام کمتر کلاس‌های پر جمعیت تصمیم بر شیفت‌بندی دانش‌آموزان شده و ساعت درسی هر کلاس از یک ساعت به 35 دقیقه کاهش پیدا کرده است.

این مسؤول ادامه داد: زنگ‌های تفریح به صورت گردشی طراحی شده و معلمین سرکلاس فقط نکات اصلی را آموزش ‌می‌دهند و سایر مباحث به صورت مجازی آموزش داده می‌شود.

مدارس برای حضور دانش‌آموزان آماده است

خدایار قاسمپور نیز در ادامه جلسه اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر تعداد 23 جلسه در آموزش و پرورش برای پیگیری مصوبات و هم‌اندیشی برای بازگشایی مدارس صورت گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با تلاش مدیران مدرسه در خصوص تجهیز مدارس سطح استان سه نوبت ابلاغ اعتبار در سال جدید در خصوص احداث و ترمیم آب‌خوری‌ها، سرویس‌های بهداشتی و لوله‌کشی صابون مایع دقت‌های لازم انجام شده و مدارس برای حضور دانش‌آموزان آماده‌اند.

انتهای پیام/68033

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول