اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تگرگ و تندباد در اردبیل و آذربایجان شرقی/ هشدار بالاآمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر امروز 13 شهریور تا فردا، ‌‌رگبار شدید باران و رعدبرق گاهی با تندباد‌ لحظه‌ای و تگرگ‌ در شمال شرق آذربایجان شرقی و شمال و مرکز اردبیل‌ پیش‌بینی می‌شود.

تگرگ و تندباد در اردبیل و آذربایجان شرقی/ هشدار بالاآمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی

‌صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت کشور اظهار داشت: امروز و فردا در شمال غرب و غرب کشور، سواحل غربی خزر، در ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران رعد و برق و وزش باد شدید در برخی ساعات پیش بینی می شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده و امروز پیشینه بارش‌ها در استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی خواهد بود.

وی گفت: بعد از ظهر امروز پنج شنبه 13 شهریور تا فردا، ‌‌رگبار شدید باران و رعدبرق گاهی توام با تندباد‌ لحظه‌ای با احتمال تگرگ‌ در شمال شرق آذربایجان شرقی و بخش‌های شمالی و مرکزی اردبیل‌ پیش‌بینی می‌شود و اثر آن بالا آمدن آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و آبگرفتگی و برخورد صاعقه است که توصیه می‌شود ‌خودداری از اتراق، تردد و چرای دام در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اجتناب از صعود به ارتفاعات، بازگشایی آبروها و تعویق برداشت محصولات کشاورزی به بعد از بارندگی، در دستور کار باشد.

ضیائیان افزود: روز شنبه ۱۵ شهریور در برخی مناطق سواحل شمالی کشور، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز یکشنبه ۱۶ شهریور در شمال غرب، ارتفاعات البرز غربی، ارتفاعات زاگرس جنوبی و ارتفاعات زاگرس مرکزی، بارش پراکنده در بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روز دوشنبه ۱۷ شهریور در سواحل خزر، بارش باران و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: در سه روز آینده وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک در شرق کشور به ویژه زابل پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روزهای شنبه و یکشنبه آسمان تهران صاف است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۲ و ۲۲ درجه خواهد بود.

وی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول