اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

پاکستان اقدام موهن نشریه فرانسوی را به‌شدت محکوم کرد

اسلام‌آباد با محکومیت اقدام اهانت‌آمیز نشریه شارلی ابدو، اعلام کرد اعتراض خود را به دولت فرانسه منتقل کرده است.

پاکستان اقدام موهن نشریه فرانسوی را به‌شدت محکوم کرد

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، پاکستان اقدام موهن نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام را به‌شدت محکوم کرد.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت که این اقدام موهن، به احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان خدشه وارد کرده است.

وی افزود پاکستان نگرانی‌های خود را درباره این عمل اهانت‌آمیز به دولت فرانسه منتقل کرده است.

قریشی تاکید کرد چنین اقدامات زشت و ناپسندی نباید تکرار شود و افرادی که پشت این ماجرا هستند باید به سزای عمل خود برسند.

وی همچنین گفت که پاکستان کشوری دموکراتیک است و به آزادی بیان معتقد است؛ با این حال، آزادی بیان به هیچکس اجازه صدمه زدن به احساسات دیگران را نمی‌دهد.

وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز نگرانی از افزایش اسلام هراسی در جهان، خاطرنشان کرد که باید هرچه سریع‌تر گام‌های لازم برای جلوگیری از چنین اقدامات موهنی رداشته شود.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه ترکیه اقدام نشریه «شارلی ابدو» در باز نشر تصاویر اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص)  را به شدت محکوم کرد.

نشریه «شارلی‌ابدو» روز سه‌شنبه و یک روز قبل از آنکه 13 مرد و زن در دادگاهی در فرانسه به بهانه حمله به دفتر این نشریه در سال ۲۰۱۵ مورد محاکمه قرار گیرند، اعلام کرد که کاریکاتورهای جنجالی موهن به پیامبر اکرم (ص) را بازنشر کرده است.

این نشریه در سرمقاله توهین‌آمیزی که سه‌شنبه همراه با کاریکاتورهای جنجالی‌اش منتشر کرد نوشت، این تصاویر «متعلق به تاریخ هستند و تاریخ را نمی‌توان بازنویسی یا پاک کرد.»

این در حالی است که «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه در سفر خود به لبنان در توجیه این اقدام موهن نشریه شارلی ابدو مدعی شد که فرانسه کشوری با آزادی بیان است و اینکه وی در جایگاهی نیست که بخواهد در خصوص این تصمیم برای بازنشر تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) در نشریه شارلی ابدو  قضاوت کند.

فرانسه اینگونه هتاکی‌ها را جزو موازین آزادی بیان قلمداد می‌کند، با این حال، این کشور یکی از چندین کشور غربی است که انکار واقعه ادعایی «هولوکاست» را جرم تلقی می‌کند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول