اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

تلاش هالیوود برای قبح زدایی همجنس بازی/ دو جنسه ها در نقش اصلی فیلم «پیشگامان فضا»

برای اولین بار دوجنسه ها نقش اصلی دنباله فیلم «پیشگامان فضا» را ایفا می کنند. هالیوود از دوجنسه ها به هدف عادی سازی و قبح زدایی بیشتر همجنسبازی بهره می برد.

تلاش هالیوود برای قبح زدایی همجنس بازی/ دو جنسه ها در نقش اصلی فیلم «پیشگامان فضا»

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما ـ علیرضا سپهوند: در هالیوود برنامه‌ای منسجم و گسترده جهت اشاعه فرهنگ ضد خانواده در مواجهه با همجنسبازی و مسائل جنسی وجود دارد. هژمونی که کلیه هنجارهای جنسی موجود در دنیا که سبب اخلاق جنسی در جامعه و حفظ خانواده می‌شد را دارد نابود می‌کند چرا که سبب سودآوری و رشد اقتصادی یک طبقه سرمایه‌دار بسیار بسیار کم تعداد می شود.

 

هالیوود از دوجنسه ها به هدف عادی سازی و قبح زدایی بیشتر همجنسبازی بهره می برد. حامیان پشت پرده بی پردگیِ اخلاقی از تمام ابزار‌ها برای عادی سازی این رفتار نابهنجار بهره می برند و در این بین سینمای هالیوود بیشترین خدمت را به ترویج همجنسبازی کرده است. 

اینجا در هالیوود همیشه هدف وسیله را توجیه می کند. هدف پول است و اشاعه فرهنگ (بخوانیم ضد فرهنگ) آمریکایی با تمام بی بند و باری هایش به هر قیمتی. از مقایسه تعداد فیلم های هنری با فیلم های گیشه پسند در هالیوود به راحتی می توان به غایت اصلی هالیوود برای پولسازی پی برد. در هالیوود سالانه صدها فیلم در رده های کیفی مختلف ساخته می شود که معمولا تعداد فیلم های هنری به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد.

هالیوود و دست اندر کاران تولید اینچنین پروژه هایی می خواهند از طریق دوجنسه ها ذهنیت بیننده را با اینچنین مفاهیمی درگیر و عادی سازی کرده و به دنبال آن قضیه همجنسبازها را بیش از پیش ترویج کنند

 

همیشه سینما بالاترین نقش را در ترویج این قِسم از بی بند و باری ایفا کرده است. برای نمونه فیلم سینمایی «فیلادلفیا» روایت داستان یک همجنسباز به نام «اندرو بِکِت» است و او را فردی مظلوم نشان می‌دهد تا بیننده با او همذات پنداری کند. این فیلم در نوع خود و با بهره از تحریک عواطف و احساسات به دنبال ایجاد حسی از طرفداری این فرد که در اصل نماینده قشری است که قرار است یکی از تابو‌های غیراخلاقی تمام تاریخ را به مساله‌ای عادی تبدیل کند.

هالیوود از دوجنسه ها به هدف عادی سازی و قبح زدایی بیشتر همجنسبازی بهره می برد. حامیان پشت پرده بی پردگیِ اخلاقی از تمام ابزار‌ها برای عادی سازی این رفتار نابهنجار بهره می برند 

 

هالیوود پس از این فیلم، تولید محتوا‌های همجنس بازی را در حد وسیعی گسترش داد. آنچنان هماهنگی در پیکره کلی هالیوود وجود داشت که اینچنین فیلم‌هایی جوایز متعدد سینمایی نیز دریافت کردند.

«هیلاری سوانک» در سال ۱۹۹۹ جایزه «اسکار بهترین هنرپیشه نقش اصلی زن» را برای بازی در فیلم همجنسبازی «پسر‌ها گریه نمی‌کنند» دریافت کرد. «آبی گرم‌ترین رنگ است» با موضوع تراجنسیتی نیز «نخل طلای کن» را دریافت کرد و بسیاری فیلم‌ها و جوایز متعددی که نصیب عوامل فیلم‌های دارای موضوع دگرباشی جنسی شد.

 

«ترنس» یا «دو جنسه»! حالا چرا اخیرا هالیوود در حال توسعه فیلم هایی با این کارکترها است؟ پاسخ بسیار ساده است. هالیوود و دست اندر کاران تولید اینچنین پروژه هایی می خواهند از طریق دوجنسه ها ذهنیت بیننده را با اینچنین مفاهیمی درگیر و عادی سازی کرده و به دنبال آن قضیه همجنسبازها را بیش از پیش ترویج کنند. تصمیم گیران اینچنین فیلم هایی مشکلات فیزیکی و اختلالات جنسیتی ژنتیکی «ترنس ها» را با نشان دادن یک دوجنسه به عنوان قهرمان داستان به گونه ای پیش می برند که بیننده در گام اول با این واژه و با این شخصیت که هنوز هم از عدم پذیرش اجتماعی رنج می برند، کنار بیاید و به تدریج جایگاه او را در مرتبه ای بالا و حتی افتخارآمیز ببیند.

 

مجاورت ذهنی بیننده در تفاوت ها و شباهت های بین یک فرد «دوجنسه» با یک «همجنسباز» و نیز به نمایش گذاشتن دوجنسه ها و همجنسبازها در فیلم های مختلف به تدریج قباحت ها را کنار می زند. و هالیوود می خواهد این را تا بدانجا پیش ببرد که بیننده به همجنسباز افتخار کند. و هالیوود اینجا در راستای ایجاد هیجان و ورود به موضوعاتی که تا دیروز ممنوعه بود، سیل عظیمی از سینماروها را به دنبال خود می کشاند و باز هم آمارهای باکس آفیس ها و گیشه ها و خبر باشگاههای فروش یک میلیارد دلاری و هزاران منفعت صرفا مادی دیگری که به دنبال دارد.

 

جاییکه هالیوود برای ساخت یک انیمیشن و خلق یک قهرمان از پیش می داند که باید تمام متعلقات آن را نیز معرفی کند و برای آن برنامه دارد، وسعت و بزرگی سوددهی آن تا آنجاست که با ده ها کارخانه قرارداد می بندند و لباس و تزئینات آن قهرمان را به صورت انبوه تولید کرده و به فروش می رسانند و اینجا از هر سِنتی که آمریکا از قِبَل این محتواها کسب می کند در آن سوی دنیا خانواده ای به خاطر پسر یا دختر جوانشان که با دیدن این فیلمهای مسموم گمراه شده و با اعلام همجنسباز خواندن خود، خانواده اش را با غم و شوکی عظیم مواجه می سازد.

مجاورت ذهنی بیننده در تفاوت ها و شباهت های بین یک فرد «دوجنسه» با یک «همجنسباز» و نیز به نمایش گذاشتن دوجنسه ها و همجنسبازها در فیلم های مختلف به تدریج قباحت ها را کنار می زند

 

ازینرو تمام این قهرمان سازی ها هدفمند بوده و مخاطبین ناآگاه همواره کمپانی های هالیوودی را برای تولید محتواهایی اینچنینی جسورتر می کند همانطوری که امروز ورایتی، به نقل از «سی بی اس» روز چهارشنبه اعلام کرد، برای اولین بار برای فیلم سینمایی «پیشگامان فضا»(Star Trek) شخصیت هایی که جنسیت آنها تراجنسیتی یا دوجنسه است در فصل سوم «پیشگامان فضا: اکتشاف» (Star Trek: Discovery) ظاهر می شوند. این خبر در حالی منتشر می شود که هنوز ۱۰ روز از تولید یک فیلم دیگر با نقش اصلی دوجنسه نمی گذرد. دیزنی سریال انیمیشن «خانه جغد» را تولید کرده که برای اولین بار شخصیت محوری اش را یک «دوجنسه» ایفا می کند.(بیشتر بخوانید+)

 

حالا در این فیلم جدید «پیشگامان فضا»، «ایان الکساندر» (The OA) در نقش گری، مردی ترنس(دوجنسه) که زندگی خود را به عنوان «Trill» گذرانده است قصد دارد میزبان گونه بیگانه همزیستی شود که در طول زندگی خود در میزبانهای مختلف زندگی می کند.

«بلو دل باریو» تازه وارد در نقش «آدیرا» بازی خواهد کرد، شخصیتی غیر دوجنسه که با ستوان دفاعی پل استامِتس (آنتونی رپ) و دکتر هیو کولبِر (ویلسون کروز)، اولین زوج همجنسگرای تاریخ سریال های تلویزیونی «Trek» رابطه دارد.

 

 «میشل پَرِدایس»  تهیه کننده اجرایی«پیشتازان فضا»  در بیانیه ای گفت: همیشه وظیفه خود میداند برای دیده شدن اقشار کم نماینده تلاش کند زیرا معتقد است که به مردم نشان می دهد آینده ای بدون تقسیم بر اساس نژاد، جنسیت، هویت جنسیتی یا گرایش جنسی کاملاً در دسترس ماست.

بنیاد «GLAAD» (سازمان غیردولتی نظارت بر تبلیغ و محتواهای مربوط به همجنسبازها) همکاری تنگاتنگی با این پروژه سینمایی دارد در حدی که حتی «گری» و «آدریا» این دو هنرپیشه دوجنسه را نیز این سازمان به مسولین فیلم «پیشگامان فضا» معرفی کرده است. 

وقتی الکساندر برای اولین بار به عنوان یک شخصیت ترنس(دوجنسه) در سریال علمی تخیلی «The OA» در نتفلیکس ظاهر شد، او اولین هنرپیشه آمریکایی آسیایی ترنس در تلویزیون بود.

سفر ستاره‌ای (Star Trek) که در ایران با نام پیشتازان فضا شناخته می‌شود، مجموعهٔ علمی-تخیلی آمریکایی است که نخستین فصل آن بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹ ساخته شده ‌است. این سریال در آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر، از جمله ایران، به نمایش درآمد و لقب موفق‌ترین مجموعهٔ تلویزیونی تمام دوران‌ها را به خود اختصاص داد.

پیشتازان فضا در ابتدا بر اساس داستانهایی از «جین رودنبری» ساخته می‌شد. بعدها چندین سریال دیگر، کتاب، بازی کامپیوتری و فیلم سینمایی نیز، بر اساس سری اولیه این مجموعه ساخته شد و نام آن به یک اسطوره در ژانر علمی تخیلی بدل گشت.

کل مجموعهٔ اولیهٔ پیشتازان فضا حدود هشتاد قسمت است و هر کدام از قسمت‌ها داستانی مستقل دارد. ماجرا از این قرار است که سفینهٔ فضایی «اِنترپرایز» که مجهز به پیشرانه‌های پادماده است و می‌تواند با سرعتی بیشتر از سرعت نور حرکت کند، به مأموریتی ۵ ساله برای کشف دنیاهای ناشناخته و ارتباط برقرار کردن با تمدن‌های فرازمینی فرستاده شده ‌است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول