اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس من| پیشنهاد نامگذاری میدان یا خیابانی در بردسکن به نام مرحوم نوری به شورای فرهنگ عمومی

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بردسکن گفت: در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بردسکن، پیشنهاد نامگذاری میدان یا خیابانی بنام مرحوم نوری پیشکسوت عرصه خبر در بردسکن ارائه خواهد شد.

فارس من| پیشنهاد نامگذاری میدان یا خیابانی در بردسکن به نام مرحوم نوری به شورای فرهنگ عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «درخواست نامگذاری خیابانی به نام «نورمحمد نوری» پیشکسوت عرصه خبر» ثبت و درخواست پیگیری داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: از آنجا که خدمات مرحوم نورمحمد نوری در بحث فرهنگی به مردم شهرستان بر کسی پوشیده نیست، در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بردسکن، پیشنهاد نامگذاری میدان یا خیابانی به نام مرحوم نوری پیشکسوت عرصه خبر در بردسکن ارائه خواهد شد.

 

مجید مفتوحی با بیان اینکه تهیه و نصب سردیس مرحوم نوری از اولویت‌های شورا و شهرداری و در دست پیگیری است، اظهار کرد: مرحوم نوری در طول ۴۰ سال گذشته در بردسکن و روستاهای اطراف این شهرستان منشاء خدمات فرهنگی بوده‌اند و تلاش‌های وی در این حوزه در زمانی که مثل امروز امکاناتی در شهرستان نبود، توانست بیشترین تعداد شمارگان رسانه‌های مختلف را در شهرستان  توزیع کند.

وی گفت: مرحوم شادروان نوری، اولین کتابفروش منطقه است و کتب درسی از طریق ایشان توزیع و پخش می‌شد و اکثر فرهنگیان امروز و کارمندان منطقه توزیع نسخ انتشار لیست کنکوری‌ها را به یاد دارند که وی با سعه صدر از آنجا که تعداد روزنامه  قبول شدگان  کنکور کمتر به شهرستان‌ها می‌آمد وی با یک برنامه‌ریزی و تقسیم دانشجویان پسر و دختر، به بهترین شکل ممکن، روزنامه را در اختیار آنان قرار می‌داد و خود را در شادی و یا عدم قبولی داوطلب شریک می‌دانست و با دادن روحیه، آنها را ترغیب می‌کرد در سال بعد شرکت کند.

مفتوحی توزیع روزنامه‌های مختلف و ترغیب مردم به روزنامه‌خوانی را از خصوصیات مرحوم نوری نام برد و افزود: مرحوم نوری علاقه زیادی داشت تا مردم روزنامه‌خوانی داشته باشند و حتی به صورت رایگان بین مردم روزنامه‌ها و کتاب  توزیع می‌کرد و همین امر منجر شده بود، بردسکن تا دهه گذشته بیشترین فروش روزنامه نسبت به جمعیت  را  داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بردسکن قدرشناسی از وی را به عنوان یک شخصیت فرهنگی در زمانی که امکانات فرهنگی در شهرستان نسبت به حال خیلی کمتر بود را یک امری ضروری نام برد و افزود: امسال به مناسبت 17 مردادماه جمعی از اصحاب رسانه به همراه فرماندهی سپاه شهرستان، رئیس بنیاد شهید،دفتر شورای نگهبان و دیگر فعالان فرهنگی بردسکن بر سر مزار وی حاضر شدند و با عطرافشانی آرامگاه مرحوم نورمحمد نوری، یاد و خاطرات وی را گرامی داشتند.

مفتوحی نیز به مراسم روز خبرنگار با حضور امام جمعه و فرماندار و دیگر روسای ادارات اشاره کرد و اظهار داشت: دراین مراسم امام جمعه و فرماندار شهرستان یاد وی را گرامی داشتند و از زحمات وی تقدیر و با ذکر نام مرحوم نوری از خدمات وی به نیکی یاد کردند و درحال حاضر فرزندان این مرحوم در عرصه‌های خبری در شهرستان فعال هستند.

انتهای پیام/۷۰۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول