اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

حمله همزمان ترامپ به چین و دموکرات‌ها

رئیس‌جمهور آمریکا با «ویروس چینی» خواندن کرونا، از فرماندار دموکرات نیویورک به دلیل آمار بالای قربانیان این ویروس در این ایالت انتقاد و او را نالایق توصیف کرد.

حمله همزمان ترامپ به چین و دموکرات‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی بار دیگر ویروس کرونا را «ویروس چینی» خواند و فرماندار دموکرات ایالت نیویورک را به دلیل آمار بالای مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در این ایالت، نالایق توصیف کرد.

او در این خصوص نوشت: اندرو کومو، فرماندار نیویورک بدترین رکورد مرگ‌ومیر و ویروس چینی را دارد. تنها در مراکز مراقبتی یازده هزار نفر به دلیل بی‌لیاقتی او جان خود را از دست دادند.

توییت رئیس‌جمهور در انتقاد از عملکرد فرماندار نیویورک در حالی است که آمریکا تحت هدایت ترامپ، بالاترین آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را با فاصله نسبت به کشورهای دیگر به نام خود ثبت کرده و بسیاری دلیل آن را ناکارآمدی دولت وی و جدی نگرفتن این بحران در مراحل اولیه از سوی او می‌دانند.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون این ویروس ۶ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۳۵۹ نفر را در آمریکا گرفتار کرده است. بعد از آن برزیل با ۳ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۸۶۵ مبتلا و هند با ۳ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۵۳۲ بیمار در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

آمریکا همچنین به لحاظ تعداد قربانیان در جایگاه نخست کشورهای جهان قرار دارد و تلفات این ویروس ناشناخته در آن ۱۸۵ هزار و ۷۰۷ نفر بوده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول