اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جزئیات آغاز سال تحصیلی جدید در هرمزگان/ بی‌توجهی برخی شهرستان‌ها و اعلام برگزاری غیرحضوری!

در حالی که مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از بازگشایی تمامی مدارس هرمزگان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از 15 شهریورماه خبر داده است اما از برخی از شهرستان‌های هرمزگان خبرهای دیگری به گوش می‌رسد.

جزئیات آغاز سال تحصیلی جدید در هرمزگان/ بی‌توجهی برخی شهرستان‌ها و اعلام برگزاری غیرحضوری!

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، موسی دادی‌زاده در اظهاراتی از بازگشایی مدارس هرمزگان از روز شنبه 15 شهریورماه خبر داده و تأکید کرده است که تمامی مدارس هرمزگان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آماده بازگشایی از روز شنبه ۱۵ شهریور هستند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ مدرسه پذیرای بیش از ۳۸۰ هزار دانش آموز خواهند بود و امسال را ۱۵ روز زودتر شروع کردیم که اگر دانش آموزان به علت تعصیلی زودهنگام سال گذشته کاستی و عقب ماندگی در دروس دارند، درس‌های عقب افتاده را جبران کنند و عقب افتادگی تحصیلی نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: شیوه نامه‌های بهداشتی همانگونه که از وزارت خانه ابلاغ شده است در همه مدارس رعایت می‌شود و به خانواده‌ها اطمینان می دهیم (!) که همه مدیران و مسؤولان برای حفظ سلامتی دانش اموزان تلاش کنند و خانواده‌ها موظف هستند هماهنگی لازم با سرویس مدارس  داشته باشند تا در زمان مناسب درب مدارس حضور داشته باشند و از ازدحام جلوگیری شود، دانش آموز با ماسک وارد شود. در حوزه آموزش و پرورش وظیفه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گندزدایی مدرسه از کلاس‌ها تا محیط‌های باز مدرسه است.

دادی‌زاده عنوان داشت: در صورت ازدحام دانش آموزان در مدارس به دو گروه تقسیم خواهند شد. گروهی روزهای شنبه و دوشنبه و گروه دوم یکشنبه و سه شنبه به مدرسه خواهند رفت. همچنین در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آموزش از طریق سامانه شاد برای دانش آموزان ابتدایی و متوسط اول برگزار خواهد شد.

به گفته وی، در سال تحصیلی جدید مدت کلاس‌ها ۳۵ دقیقه است تا دانش آموزان مدت زیادی در فضای بسته نمانند و ساعت تفریح کلاس‌ها نیز همزمان نیست تا تعداد کمتری دانش آموز در حیاط باشند و بر اساس دستورالعمل وزارت خانه باید در هر مدرسه به اندازه ۱۰ درصد شمار دانش آموزان ماسک در مدرسه تهیه شود تا در صورت نیاز در اختیار دانش آموزان قرار گیرد اما در مدارس هرمزگان مقرر شده به اندازه ۲۰ درصد دانش آموزان ماسک برای مدارس تهیه و در مدارس باشد.

حرف‌های متفاوت از کیش و بستک به گوش می‌رسد!

مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان بستک در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی غرب هرمزگان گفته با توجه به اعلام وضعیت قرمز این شهرستان از سوی ستاد کرونای استان، روند آموزش دانش‌آموزان در این شهرستان «غیرحضوری» است. البته وضعیت قرمز در 5 شهرستان دیگر هرمزگان نیز قرمز است اما از آن شهرستان‌ها خبری مبنی بر برگزاری غیرحضوری آموزش‌ها نرسیده است و مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز مصاحبه‌اش تفاوتی میان شهرستان‌های هرمزگان در نوع ارائه آموزش و نوع بازگشایی مدارس قائل نشده است.

خانواده‌های هرمزگانی مستأصل از وضعیت بازگشایی مدارس و نگران از ابتلای فرزندان‌شان به کرونا، در برزخ تصمیم‌گیری برای فرستادن فرزندان‌شان به مدرسه قرار گرفته‌اند!

از کیش نیز خبر می‌رسد که قرار است دو هفته اول فعلا به صورت آزمایش مجازی برگزار شود.

حیدری‌راد سرپرست اداره آموزش‌و‌پرورش کیش نیز گفته با توجه به قرمز اعلام شدن وضعیت کیش توسط شورای سلامت این دو جزیره، دو هفته ابتدایی سال جدید تحصیلی به صورت کاملا مجازی برگزار خواهد شد و بعد از آن، هر دو هفته یکبار براساس اعلام وضعیت کیش توسط شورای سلامت، درباره ادامه سال تحصیلی تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش فارس، خانواده‌های هرمزگانی بشدت مستأصل از وضعیت بازگشایی مدارس، مرتبا در خصوص آخرین تصمیم‌ها در این زمینه پرس و جو می‌کنند و در حالی که هرمزگان تاکنون بیش از 700 فوتی قطعی کرونا داشته و بیش از استان‌های هم‌جمعیت بستری و موارد فوتی داشته است اما بازگشایی مدارس آنهم به صورت حضوری در سایه کمبود امکانات بهداشتی در مدارس و گرمای هوا که موجب خواهد شد درب و پنجره کلاس‌ها برای حفظ دمای مناسب بسته و کولرگازی در آن‌ها روشن باشد، خطر ابتلا چندین برابر شود.

انتهای پیام/88055

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول