اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جهاد اسلامی فلسطین: عبور هواپیمای اسرائیلی از آسمان عربستان سعودی، خفت‌بار است

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن اقدامات ضد فلسطینی امارات و عربستان سعودی، از گروه‌های فلسطینی خواست با اتخاذ موضعی جدید، امید را به آرمان فلسطین برگردانند.

جهاد اسلامی فلسطین: عبور هواپیمای اسرائیلی از آسمان عربستان سعودی، خفت‌بار است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زیاد النخّالة»، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در لبنان، شرایط فلسطینیان در مرحله کنونی را سخت توصیف کرد و گفت که مردم فلسطین به این گروه‌ها چشم دوخته‌ و منتظر اقدامی هستند.

نَخّاله گفت که در برابر فلسطین و مردمان آن، رژیمی قرار دارد که در منطقه روز به روز نفوذش بیشتر می‌شود و دستاوردهایی داشته است که مؤسسان آن حتی خواب آن را نمی‌دیدند. متأسفانه، گروه‌های فلسطینی، نقش «پل» را برای افزایش و گسترش این نفوذ ایفا کرده است.

او گفت: «اگر ما به دنبال امید هستیم، بایداز موضع خودمان که از زمان به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی روی آن حساب کردیم، برگردیم؛ رژیمی که فلسطینیان را از حقوق خود منع کرده و اماکن و مقدسات و اراضی آن‌ها را اشغال کرده است.»

نخاله گفت: «آیا زمان آن نرسیده است که این حرکت و رفتار را متوقف کرده و موضع جدیدی را اتخاذ کنیم تا از اشغالگری و نفوذ صهیونیست‌ها جلوگیری کنیم؟» او گفت که «امروز روزی است که ما باید در این باره تصمیم بگریم و موضع واحدی اتخاذ کنیم».

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی از همه کشورهای اسلامی و عربی خواست به مسئولیت‌های خود در قبال فلسطین عمل کرده و از تسلیم شدن در برابر خواسته‌های کاخ سفید سرباز زنند.

زیاد النخاله اقدام امارات و اسرائیل در عادی‌سازی روابط با وساطت آمریکا را «گناه کبیره» دانست و گفت اینکه به جای پرچم فلسطین و قدس، پرچم دشمن اسرائیلی و هواپیمای اشغالگران بر فراز مکه و مدینه به اهتزاز و پرواز درآیند و در نهایت، در امارات بر زمین بنشیند، صحنه‌ای ناراحت کننده و خفت‌بار است.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در پایان سخنرانی خود در نشست دبیران کل گروه‌های اسلامی در بیروت، از همه کشورهای حامی فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول