اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خطیب زاده اقدام توهین آمیز مجله شارلی ابدو‌ به ساحت مقدس پیامبر اسلام‌ را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انتشار تصاویر توهین آمیز به پیامبر اسلام توسط مجله شارلی ابدو را قویا محکوم کرد.

خطیب زاده اقدام توهین آمیز مجله شارلی ابدو‌ به ساحت مقدس پیامبر اسلام‌ را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (پنجشنبه) در واکنش به انتشار تصاویر توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) توسط مجله شارلی ابدو، این اقدام موهن را قویا محکوم کرد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبر مکرم اسلام و سایر پیامبران الهی به هیچ وجه قابل قبول نیست. 

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: اقدام موهن نشریه فرانسوی که به بهانه آزادی بیان تکرار شده است، موجب جریحه دارشدن احساسات موحدان عالم، اقدامی تحریک آمیز و توهین به ارزش های اسلامی و عقاید بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان  است. 

خطیب زاده در پایان تاکید کرد: برخلاف اقدام موهنی که توسط این مجله انجام شده است، آزادی بیان ارزش والایی است که باید به شکل سازنده‌ای در جهت همزیستی مسالمت آمیز نوع بشر و تفاهم بیشتر بین ادیان به کار گرفته شود.

به گزارش فارس، نشریه «شارلی‌ابدو» در یک گستاخی جدید بار دیگر کاریکاتورهای جنجالی موهن به پیامبر اکرم (ص) را بازنشر کرده است.

این نشریه در سرمقاله توهین‌آمیزی که همراه با کاریکاتورهای جنجالی‌اش منتشر کرده نوشته، این تصاویر «متعلق به تاریخ هستند و تاریخ را نمی‌توان بازنویسی یا پاک کرد.»

این اقدام با واکنش تند بسیاری در جهان اسلام مواجه شد. پاکستان اقدام موهن نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام را به‌شدت محکوم کرد.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام موهن، به احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان خدشه وارد کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول