اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اختلاف‌ها بر سر بیماری شخصیت مخالف روسیه به نشست اضطراری ناتو کشید

ائتلاف ناتو روز جمعه برای رایزنی درباره وضعیت یکی از شخصیت‌های مخالف روسیه که در بیمارستانی در برلین بستری است نشست اضطراری برگزار خواهد کرد.

اختلاف‌ها بر سر بیماری شخصیت مخالف روسیه به نشست اضطراری ناتو کشید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی ائتلاف ناتو اعلام کرد «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل این ائتلاف برای رایزنی درباره مسائل پیرامون بیماری یکی از مخالفان روسیه به نام «آلکسی ناوالنی» که کشورهای غربی ادعا می‌کنند با عامل اعصاب مسموم شده روز جمعه نشست اضطراری برگزار خواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده ناوالنی چند روز پیش در پی وقوع یک شرایط اضطراری پزشکی به بیمارستانی در «برلین»، پایتخت آلمان منتقل شده است. 

دولت آلمان روز چهارشنبه (۲ سپتامبر/ ۱۲ شهریور) اعلام کرد یک آزمایشگاه متعلق به ارتش این کشور شواهد انکارناپذیری از مسموم شدن این فرد ۴۴ ساله توسط عامل اعصاب در اختیار دارد.

وزارت خارجه روسیه ادعای آلمان را بی‌اساس خوانده و گفته اینکه برلین قبل از تماس مستقیم با روسیه مسئله را با اتحادیه اروپا، ناتو و طرف‌های ثالث در میان گذاشته حیرت‌آور است.

آلکسی آناتولیویچ ناوالنی، سیاستمدار مخالف روسیه و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور است. او یکی از رهبران اعتراضات سال ۲۰۱۱ در روسیه بود.

ناوالنی روز ۲۰ اوت هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.

دولت آلمان چند روز بعد هواپیمایی را برای منتقل کردن ناوالنی به بیمارستانی در برلین عازم روسیه کرد.

کرملین ادعای دولت‌های غربی درباره نقش دولت روسیه در بیماری این شخصیت مخالف روسیه را رد کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول