اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فارس من| همه چیز درباره محور مبارکه -بروجن/ از اختصاص اعتبار ملی تا وعده‌ای که عملی نشد

محور مواصلاتی مبارکه - بروجن یکی از اصلی‌ترین شریان‌های استان اصفهان است که در ماه‌های گذشته با توجه به نقاط حادثه‌خیز این جاده تعداد زیادی از هم ‌وطنان جان خود را از دست دادند، از سال ۱۳۸۶ کلنگ محور دوم این جاده بر زمین زده شده اما هنوز به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده است.

فارس من| همه چیز درباره محور مبارکه -بروجن/ از اختصاص اعتبار ملی تا وعده‌ای که عملی نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محور مواصلاتی مبارکه به بروجن به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر، یکی از اصلی‌ترین شریان‌های استان اصفهان است که ۴۰ کیلومتر آن در استان اصفهان قرار دارد و در ماه‌های گذشته با توجه به نقاط حادثه‌خیز این جاده، تعدادی از هم ‌وطنان در این محور جان خود را از دست داده‌اند به‌ طوری‌که در یک ماه اخیر ۶ نفر در این جاده کشته شده‌اند.

به‌ طور تقریبی و میانگین سالانه حدود ۴۰ نفر در این جاده براثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند که این جاده در استان اصفهان به نام جاده مرگ شناخته می‌شود.

بررسی‌ها بیانگر این موضوع است که از سال ۱۳۸۶ تاکنون کلنگ محور دوم این جاده بر زمین زده شده و بیش از ۱۰۰ مسؤول استانی کشوری از این جاده بازدید کرده‌اند و ۱۵ کیلومتر آن طبق سنوات گذشته با مبلغی بالغ‌بر ۷۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید؛ همچنین در سال ۱۳۹۷ عملیات اجرایی ۵ کیلومتر آن با مبلغی بالغ‌بر ۲۷ میلیارد ریال آغاز شد که معارضین محور مانع از ادامه کار و فعالیت پروژه شدند. 

جاده مبارکه – بروجن در سال 1396 اعتبار ملی گرفته است

زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم در آخرین مجمع نمایندگان استان اصفهان در آن دوره با بیان اینکه اکثر شهرستان‌های استان از لحاظ اقتصادی نقش مهمی دارند، گفت: هر کدام از ورودی‌های مبارکه یک عیب مهمی دارند، به‌ عنوان‌ مثال جاده مبارکه به اصفهان که مشکل عدم وجود گاردریل باعث تصادفات زیادی در این جاده شده است که با توجه به اعتبار اخذ شده هیچ پیمانکاری قبول همکاری نمی‌کند.

نماینده مردم مبارکه در دوره دهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات جاده مبارکه به بروجن، خاطرنشان کرد: جاده مبارکه به بروجن در سال ۹۸، ۵۸ کشته داده است و این جاده با وجود یک‌طرفه بودن مشکلات بسیار زیادی را دارد.

وی ادامه داد: جاده مبارکه به بروجن در سال ۱۳۹۶ دارای ردیف اعتبار ملی شد و کمسیون ۲۳ آن نیز اخذ شد؛ ولی معاون وزیر راه و شهرسازی، پولی که برای تعمیر این جاده در نظر گرفته‌شده است را به‌ صورت کامل آزاد نمی‌کند.

نشست مشترک نماینده سابق مبارکه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار سابق مبارکه با مدیرکل سابق و معاونین راه و شهرسازی استان اصفهان ۹ خرداد ۹۸

 

جاده مبارکه - بروجن هم‌زمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب افتتاح می‌شود!

در حالی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نیز پشت سر گذاشتیم که پیش از این حجت‌اله غلامی که پیش از این مدیرکل راه و شهرسازی استان بود و این روزها در سمت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان مشغول فعالیت است، خبر از افتتاح باند دوم جاده مبارکه به بروجن در سی‌ و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی داده بود.

وی در مصاحبه با رسانه‌ها با اشاره به افتتاح بیش از یک‌صد کیلومتر احداث بزرگراه در استان اصفهان، گفته بود: هم‌زمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب بیش از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد که بهره‌برداری جاده مبارکه ـ طالخونچه ـ بروجن از جمله این پروژه‌هاست.

با انتخاب مشاور و پیمانکار متخصص اجرای پروژه مبارکه – بروجن سریع‌تر می‌شود

حمید عصارزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به مبارکه و بازدید از پروژه‌ها و جاده‌های این شهرستان، عنوان کرد: پس از سفر وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی به مبارکه، قرار بر این شد تا مشاوری انتخاب‌شده و بهترین پیشنهاد را جهت اجرای سریع‌تر جاده مبارکه- نکوآباد و مبارکه-طالخونچه ارائه کند.

فرماندار سابق مبارکه با بیان اینکه انتخاب مشاور و پیمانکار متخصص باعث کم کردن هزینه‌های اجرایی و سریع‌تر اجرا شدن پروژه است، گفت: جاده نکوآباد-مبارکه که جاده‌ای زیبا در حاشیه زاینده‌‌رود است، نیاز به تعریض و ایمن‌سازی دارد و همچنین جاده مبارکه- طالخونچه به دلیل تردد زیاد ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین و شرایط نامطلوب جاده باعث خطرناک شدن این جاده شده است.

وی با اشاره به روند اجرایی پروژه جاده مبارکه-طالخونچه، اظهار داشت: با توجه به اینکه پروژه جاده مبارکه-طالخونچه در ردیف اعتبارات ملی قرارگرفته، تلاش می‌کنیم با مساعدت‌ همه بخش‌ها مشکلات این جاده هرچه سریع‌تر حل شود.

پلیس راهور با تأخیر به جاده مبارکه – بروجن می‌رسد

یکی از شاهدان عینی تصادفات این جاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مبارکه، گفت: چند ماه پیش هنگامی‌ که یک تصادف رخ داد و چون این جاده در داخل شهر نیست پلیس راهنمایی رانندگی نمی‌توانند حضور پیدا کنند و پلیس راهور هم به دلیل اینکه مسافت زیادی با این جاده دارد مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد تا حضور پیدا کند.

مم

تصادف تریلر با وانت نیسان در محور مبارکه - بروجن سوم اردیبهشت ۹۹

 

جاده مبارکه – بروجن در دو فاز به بهره‌برداری خواهد رسید

علیرضا قاری‌قرآن طی صحبت‌هایی با اشاره به اینکه احداث باند دوم محور مذکور در دو فاز انجام می‌پذیرد، گفت: فاز نخست، حدفاصل ورودی شهر مبارکه تا ورودی شهر مجلسی تعریف شد. این فاز به طول ۲۷ کیلومتر به‌ صورت ۴ خطه ترافیک عبوری جدا شد و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: با توجه به پایان قرارداد فاز نخست، تکمیل عملیات اجرایی و چهار خطه کردن مسیر در پایان سال ۱۳۹۸ مورد مطالعه قرار گرفت و پس از برگزاری مناقصه، پیمانکار انتخاب شد و در حال حاضر زمین به ایشان تحویل و عملیات اجرایی آن آغازشده است.

وی با اشاره به اینکه طول پروژه حدود ۲۸ کیلومتر است، تشریح کرد: حدود ۸ کیلومتر از مسیر در منطقه کوهستانی و گردنه قمیشلو واقع‌شده بنابراین حجم عملیات اجرایی قابل‌توجه بوده که به همین منظور مدت قرارداد ۲۴ ماه در نظر گرفته‌شده و اعتبار بر آوردی موردنیاز بیش از ۳۱۴ میلیارد ریال است.

محور مبارکه تا سه‌راهی مجلسی تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

حسین صفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مبارکه با اشاره به آخرین وضعیت آزادسازی جاده مبارکه-بروجن، گفت: محور مواصلاتی مبارکه-بروجن حدوداً سه ماه هست که آزادسازی شده است و پیمانکار در حال کار است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه با اشاره به مشکلاتی که این پروژه را به تأخیر انداخته بود، افزود: بودجه آزادسازی این جاده توسط فولاد مبارکه پرداخت شد که در ماه‌های گذشته روند آزادسازی انجام شد ولی هنوز تا این لحظه بودجه‌ای برای ساخت این جاده تأمین نشده است.

وی ادامه داد: با انتخاب پیمانکار جدید روند پروژه جاده مبارکه- بروجن شدت یافته است و محور مبارکه تا سه‌راهی مجلسی تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ۱۸ کیلومتر باقی‌مانده هنوز جای کار دارد.

بازدید سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه به همراه رئیس پلیس راه استان اصفهان ومعاون مدیرکل راه وشهرسازی استان ازعملیات اجرائی پروژه باند دوم محور بروجن - مبارکه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸

 

پروژه اجرایی جاده مبارکه – بروجن به دست پیمانکار بومی داده‌شده است

پروین صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مبارکه در رابطه با موضوع جاده مبارکه - بروجن گفت: این مشکل جدیدی نیست و فعالیت‌های بازدیدی زیادی دریم جاده داشتیم که ظاهراً دو سال پیش کلنگ‌زنی شده است و هیچ حرکتی روی آن انجام‌نشده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر به دست یک پیمانکار بومی در حال اجرا است، افزود: دلایلی موجب توقف این کار شده است و هم‌اکنون با در نظر گرفتن یک پروسه ۶ ماهه در حال انجام است و کار در یک سمت جاده به طول ۲۰ کیلومتر شروع‌ شده است.

وی اظهار داشت: عمده قسمت ۲۰ کیلومتر جاده مجلسی به طالخونچه است که این پروژه از قسمت خطرساز شروع‌شده و ۵ کیلومتری هم که جزء طرح نبوده سعی در اضافه شدنش هست با همکاری تمامی نهادهای لازم زمان اتمام کار به حداقل برسد.

اجرای پروژه‌ی جاده‌ مجلسی به بروجن شدت یافت

پروین صالحی نماینده‌ مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در بیانه‌ای در خصوص حوادث جاده‌ مجلسی و بروجن گفت: طرح توسعه و تعویض این جاده حدود دو سال پیش کلنگ زنی شد که عدم همکاری مالکان زمین‌هایی که در مسیر این جاده بودند باعث توقف پروژه شد و زمان زیادی صرف موضوع تملیک قرار گرفت و در حال حاضر بخش زیادی از این مشکل حل‌شده و تنها قطعات کوچکی منتظر تملیک است.

لازم به ذکر است، ابتدای شهریورماه یک پیمانکار جدید اجرای طرح را شروع کرده است که با تأکید بر تسریع کار قرار بر این شده که اکیپ و نیروهای این پیمانکار بیشتر شوند.

همچنین طی تماس با فرماندهی پلیس راهور استان اصفهان قرار بر این شد نظارت بر جاده به‌ صورت محسوس و نامحسوس بیشتر شود و از سوی دیگر اداره راه نیز با افزایش تابلوهای هشدار دهنده و خط‌کشی‌های موردنیاز رانندگان را از خطرهای جانی موجود در مسیر آگاه کنند.

به دلیل وجود پل‌های متعدد در مسیر پیش‌بینی‌ها از سوی پیمانکار بر این است که طی ۶ ماه آینده این پروژه به ثمر برسد و امید است با همکاری ادارات، ارگان‌ها و مردم این پروژه در مدت اعلام‌شده به سرانجام برسد.

موضوع جاده مبارکه-طالخونچه یکی از سوژه‌های ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «لزوم رسیدگی به آسفالت جاده مبارکه- طالخونچه» بوده است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول