اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسکو و دمشق: حضور نظامیان آمریکا در شرق سوریه تهدیدی برای امنیت منطقه است

نهادهای هماهنگی روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان سوری تاکید کردند که حضور نظامیان اشغالگر آمریکا در شرق سوریه موجب ایجاد کانون‌های جدید تنش در منطقه می‌شود.

مسکو و دمشق: حضور نظامیان آمریکا در شرق سوریه تهدیدی برای امنیت منطقه است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سوریه و روسیه تاکید کردند که حضور غیر قانونی نیروهای اشغالگر ایالات متحده در خاک کشور مستقل سوریه منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود و اقدام واشنگتن در عقد معاملات و توافقنامه‌ها با شبه نظامیان جدایی طلب نیروهای دموکراتیک سوریه، یک رفتار غیرقانونی است.

«نهادهای هماهنگی سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان سوری» روز پنجشنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که یکی از دلایل جدی نگرانی امروز آنها وضعیت ایجاد شده در شمال شرقی سوریه به دلیل حضور غیرقانونی ایالات متحده آمریکا و متحدان آن در خاک کشور مستقل سوریه است که منجر به تشدید تنش و ایجاد کانون‌های جدید تنش در منطقه می شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، در این بیانیه آمده است که نمونه بارز دامن زدن آمریکا به تنش‌ها، انعقاد توافق نامه‌هایی میان شبه نظامیان جدایی طلب (قسد) در شمال شرقی سوریه با یک شرکت نفتی آمریکا برای همکاری در زمینه استخراج و فروش نفت سوریه است.

در این بیانیه تأکید شده است که این معاملات نقض قواعد حقوق بین الملل و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است که این اقدامات را غیرقانونی می‌شمرد.

به گفته کارشناسان، حضور نظامیان آمریکایی در شرق سوریه مانعی بزرگ دربرابر تلاش‌های روسیه برای آشتی دادن نیروهای دموکراتیک سوریه با حکومت بشار اسد است  به خصوص که بسیاری از قبایل این منطقه هم با تقویت روابط خود با دمشق به جبهه مقاومت مسلحانه در برابر نظامیان اشغالگر آمریکا و مزدوران آن ها پیوسته‌اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول