اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انتقاد رئیس کمیته آموزش و پرورش از بلاتکلیفی در نحوه بازگشایی مدارس

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس از اظهارات ضد و نقیض مسوولان وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی حضوری و غیرحضوری مدارس انتقاد کرد و گفت: متأسفانه دانش‌آموزان برای حضور در مدارس بلاتکلیف هستند.

انتقاد رئیس کمیته آموزش و پرورش از بلاتکلیفی در نحوه بازگشایی مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی اسماعیلی با اشاره به اعلام وزارت آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی از 15 شهریورماه، اظهار کرد: تصمیم‌گیری درباره آموزش حضوری یا غیرحضوری باید مبتنی بر شرایط روز اتخاذ شود و یک تصمیم واحد برای کل کشور و برای تمام دوره سال تحصیلی اتخاذ کرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: بهترین گزینه در شرایط فعلی، همان تصمیمی است که در حضور وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش اتخاذ شد، یعنی تمامی کلاس‌های در مناطق قرمز کرونایی به‌صورت مجازی، در مناطق زرد به صورت زوج و فرد و در مناطق سفید، حضوری تشکیل شود و وضعیت هر شهر یا روستا را ستاد ملی کرونا به‌صورت رسمی به وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد کرد.

اسماعیلی اضافه کرد: آموزش و پرورش می‌تواند در ابتدای شروع سال تحصیلی جدید شرایط را برای حضور دانش‌آموزان به‌صورت گروه‌بندی در مدرسه فراهم کند تا ارتباط چهره به چهره بین دانش‌آموز و معلم شکل بگیرد و در ادامه نسبت به تقویت آموزش غیرحضوری اهتمام بیشتری بورزد تا ارتباط بین دانش‌آموز و معلم نیز شکل بگیرد.

وی ادامه داد: البته بر اساس بخشنامه آموزش و پرورش برگزاری کلاس‌ها با ظرفیت کمتر 10 نفر با رعایت پروتکل‌ها مانعی ندارد اما با توجه به اینکه اکثر کلاس‌ها بیش از این تعداد دانش‌آموز دارد، دانش‌آموزان باید گروه‌بندی شوند تا دروس عملی به این شکل تدریس شود.

اسماعیلی یادآور شد: متأسفانه اطلاع‌رسانی دقیقی برای حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان در تاریخ 15 شهریور به دانش‌آموزان نشده و بسیاری از دانش‌آموزان در این زمینه دچار سرگردانی شده‌اند.

رئیس کمیته آموزش و پروش کمیسیون آموزش مجلس با یادآوری تقدیر مقام معظم رهبری از دست‌اندرکاران حوزه آموزش در دوره کرونا، افزود: مجلس در این زمینه یار و یاور معلمان و کادر آموزشی کشور است و در این زمینه برای بهبود روند آموزشی در سال تحصیلی پیش رو از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول