اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

قوه قضائیه در مقابله با فساد با احدی تعارف ندارد

رئیس کل دادگستری استان سمنان، رویکرد مقابله با فساد در قوه قضائیه را جدی دانست و گفت: در این مسیر، با احدی حتی در درون دستگاه قضایی تعارف نداریم.

قوه قضائیه در مقابله با فساد با احدی تعارف ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در دیدار با امام جمعه شاهرود، رویکرد مقابله با فساد در قوه قضائیه را جدی دانست و اظهار کرد: در این مسیر، با احدی حتی در درون دستگاه قضایی تعارف نداریم.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه در برخورد با جرائم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری قدم آخر است، افزود: بی‌شک نقش نهادهای فرهنگی ازجمله ائمه جمعه و جماعات در پرداختن به آسیب‌های اجتماعی اثرگذار و مهم است و اهرم‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی در دستان آنهاست.

عبداللهی خطاب به امام جمعه شاهرود گفت: آماده تعامل بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های طرفین در رفع معضلات اجتماعی هستیم.

او توسعه خدمات دادرسی الکترونیک را از دیگر برنامه‌هایی دانست که مورد تأکید قوه قضائیه است و از گسترش روزبه‌روز آن در استان سمنان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان، افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم را ازجمله نیازهایی دانست که می‌تواند افراد را سریع‌تر به اهدافشان برساند و عدم آگاهی از روند دادرسی و طی کردن نادرست مسیر دادرسی از سوی برخی را ازجمله دلایل اطاله دادرسی و نارضایتی‌ها عنوان کرد.

امام جمعه شاهرود نیز در این دیدار خطاب به رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: حضور شما در روزهای نخست مسؤولیت در شاهرود را به فال نیک می‌گیریم؛ هر چند برخی از مدیران کل، رسالت استانی خود و حضور در شهرستان‌های دیگر را فراموش می‌کنند، در حالی که ارتباط مدیران و رصد میدانی مشکلات روند خدمت‌رسانی را نیز هموارتر می‌کند.

حجت‌الاسلام عباس امینی، انقلابی و مردمی بودن را دو شاخصه‌ای دانست که در دوران سیاست تحولی در قوه قضائیه پررنگ‌تر شده است و از رئیس کل دادگستری استان سمنان خواست تا برخورد توأم با سعه‌صدر با مراجعان در محاکم تقویت و وجه مردمی بودن این قوه روزبه‌روز بیشتر نمودار شود.

امینی ارائه مسیر درست دادرسی به مردم در بدو ورود به دستگاه قضایی را در جهت جلوگیری از سردرگمی افراد از دیگر نیازهایی برشمرد که می‌تواند با مشاوره به مراجعان، رضایت‌مندی بیشتر آنان را در پی داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود تأکید کرد: آماده در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان برای پیشگیری و اصلاح آسیب‌های اجتماعی هستیم.

بازدید از بخش‌های دادگستری، دادسرای عمومی و انقلاب و شوراهای حل اختلاف و گفت‌وگو با قضات، کارمندان و مراجعان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس کل دادگستری استان سمنان به شاهرود بود.

انتهای پیام/74036/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول