اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دل‌نگرانی‌ها برای برگزاری مراسمات اربعین کاهش یافت/ دشمن به‌دنبال زمین‌گیر کردن مکتب حسینی بود اما شکست خورد

امام جمعه بندرعباس ضمن تقدیر از هیات‌های عزاداری محرم برای رعایت کامل اصول بهداشتی، تصریح کرد: دل‌نگرانی‌ها را برای برگزاری مراسم‌های اربعین کاهش یافت.

دل‌نگرانی‌ها برای برگزاری مراسمات اربعین کاهش یافت/ دشمن به‌دنبال زمین‌گیر کردن مکتب حسینی بود اما شکست خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با تقدیر از رعایت همه‌جانبه اصول بهداشتی توسط هیات‌های عزاداری محرم، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های ممتاز مکتب حسینی، عقلانیت و منطق است که ریشه همه توطئه‌ها را در طول تاریخ و از جمله در دوران حاضر ما را خنثی و این مکتب را به کانونی الهام‌بخش در جهان تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام از مکتب حسین‌بن علی بیمناک‌اند چرا که این مکتب است که اندیشه مقاومت مبتنی بر عقلانیت را در میان مسلمین جریان داده و امسال تلاش زیادی داشتند که این حرکت و جوشش عظیم را زمین‌گیر کنند اما راه به جایی نبردند.

امام جمعه بندرعباس با بیان این که مقاومت هوشمندانه، نسخه رهایی ملت‌ها از چنگال استکبار است، خاطرنشان کرد: هر چه در برابر دشمنان اسلام و ایران کوتاه بیاییم آنها دامنه زیاده‌خواهی‌هایشان را گسترده‌تر می‌کنند و تجربه نشان داده که ایستادگی سبب هراسی عظیم در جان دشمنان می‌شود.

وی ادامه داد: عزاداران حسینی با عمل به پروتکل‌های بهداشتی دل‌نگرانی‌ها را برای مراسم‌های اربعین حسینی کاهش دادند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده افزود: جوانان مؤمن حسرت‌های خود برای برپایی مراسم‌های حسینی را با بهره‌گیری از فضای شبکه‌های اجتماعی و حرکت‌های جایگزین کاهش داده و حرکت‌های ابتکاری جالبی  ارایه شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تأکید کرد: امسال بهتر توانستیم بخش‌های شعوری عاشورای حسینی را بیان کنیم و فرصتی شد که بخش شعوری عاشورا پر رنگ‌تر شود.

حجت‌الاسلام بیان داشت: دشمن دنبال فرصت بود که فضای ۲ قطبی در جامعه ایجاد کند که مردم اجازه آنرا ندادند چرا که مردم نگاه‌شان به رهبری است و امسال به خوبی تبعیت پذیری خود را از ولی فقیه به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: مردم در محرم و صفر با رعایت همه اصول و ضوابط به اقامه عزای سیدالشهدا خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابراز رضایت مقام معظم رهبری از عمل‌کرد پدافند هوایی، عنوان داشت: جمهوری اسلامی بازدارندگی مؤثر را در دکترین دفاعی خود دنبال می‌کند که امنیت آسمان کشور مرهون پدافند هوایی است.

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: گاهی کلیپ‌هایی از درون مهدهای کودک منتشر می‌شود که نگران کننده بوده و این نگرانی برای خانواده‌ها بیشتر است، مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها رها شده‌اند و آن‌ها را دست کم گرفته‌ایم و افراد سودجو با انگیزه‌های خاص وارد این عرصه شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده افزود: کودکان مستعد فراگیری و آموزش هستند و نباید آموزش آن‌ها بچه‌ها را رها کرده و به دست کسانی بسپاریم که نمی‌دانیم چگونه آنها را آموزش می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به آغاز سال تحصیلی و تذکرهای رهبر انقلاب به مسؤولان آموزش و پرورش گفت: عدالت آموزشی، برابری و تعادل باید بین مدارس دولتی و غیر انتفاعی برقرار باشد این درحالی است که برخی از قشرها توان مالی نداشته و حتی نمی‌توانند فرزندان خود را به مدارس نمونه بفرستند.

عبادی‌زاده تصریح کرد: این درحالی است که استان موفقیت های خوبی در المپیادهای دانش آموزش و علوم آزمایشگاهی داشته و معدل نمره‌های امتحان های نهایی نسبت به گذشته رشد خوبی را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: نمود و ثمره این را  در نتایج کنکور می‌بینیم، اکثر کسانی که در کنکور موفق می‌شوند از مدارس غیر انتفاعی یا نمونه هستند، نباید بین بشاگرد و کوشا احمدی در برخورداری از مدارس و معلمان خوب تفاوتی وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده اضافه کرد: از دولت می‌خواهیم نگاه یکسانی به همه کشور را در بخش آموزش داشته و سازمان برنامه و بودجه هم تفاوتی بین بندرعباس و شهرهای مهم با مناطق دور افتاده قایل نباشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر فراموش شده بوده و مردم آنگونه که باید به آن توجه نمی‌کنند و بخش ها و ابعاد مختلف آن مورد غفلت واقع شده است.

وی ادامه داد: حفظ اموال عمومی و بیت‌المال یکی از ضرورت‌هایی است که ابعاد آن باید در امر به معروف و نهی از منکر تبیین شود، امر به معروف و نهی از منکر به گفته امام صادق علیه السلام روش انبیاست که نباید این روش و بزرگترین فریضه الهی را ترک کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول