اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دهه اول محرم جلوه‌ای دیگر از بصیرت ملت ایران بود/ مدارس متناسب با شرایط «کرونا» بازگشایی شوند

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه عزاداران حضرت اباعبدالله(ع) با هوشیاری شور حسینی را با ضرورت‌های اجتماعی تلفیق کردند، گفت: محرم امسال صحنه‌ای دیگر از بصیرت ملتی بود که بهانه دست دشمن نمی‌دهد.

دهه اول محرم جلوه‌ای دیگر از بصیرت ملت ایران بود/ مدارس متناسب با شرایط «کرونا» بازگشایی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: دهه اول محرم امسال یک تصویر ماندگار از هوشیاری و بصیرت عزاداران حسینی در تاریخ ثبت کرد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: عزاداران حضرت اباعبدالله(ع) با زیرکی معرفت و شور حسینی را با ضرورت‌های اجتماعی تلفیق کردند و با رعایت کامل ضوابط بهداشتی یک عزاداری گسترده را شکل دادند.

وی با اشاره به فضاسازی‌های دشمن در آستانه ماه محرم تشریح کرد: دشمن روی محرم سرمایه‌گذاری کرده بود تا از این فرصت برای رودررو قرار دادن مردم، عزاداران حسینی و حاکمیت نهایت بهره را ببرد و افکار عمومی را به عنوان مانعی برای برگزاری مراسمات عزاداری قرار دهد اما بدنه جامعه به خوبی مدیریت و توطئه دشمن را خنثی کرد.

نکونام با بیان اینکه دشمن در روزهای پیش از محرم همه را در یک سردرگمی قرار داده بود، اظهار داشت: ملت ایران نشان داد که با گردن نهادن بر فرمان ولی‌امر خود از گردنه‌های سخت  عبور می‌کند و با عقلانیت و تدبیر در مسیر درست حرکت خواهد کرد.

خطیب نمازجمعه شهرکرد عنوان کرد: عزاداران حسینی با تحمل سختی‌های عزاداری در فضای باز و رعایت موارد بهداشتی محرمی متفاوت را رقم زدند.

وی اضافه کرد: محرم امسال صحنه‌ای دیگر از بصیرت ملتی بود که بهانه دست دشمن نمی‌دهد.

17 شهریور سند جنایت پهلوی است

نکونام با اشاره به در پیش بودن 17 شهریور و سالروز جمعه سیاه یادآور شد: آن روز سند جنایت شاه است و به مردم فهماند که در رژیم پهلوی مجازات کسانی که آزادی و استقلال طلب می‌کنند، گلوله است.

امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود به بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی اشاره کرد و افزود: با توجه به اقتضائات کرونایی در خصوص حضور و یا عدم حضور دانش‌آموزان تصمیم‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: امکان تدریس از راه دور فراهم شده اما تا نقطه کمال و پاسخگویی به تمام نیازهای آموزشی راه زیادی مانده است.

لزوم کنترل جدی‌تر رفت و آمدها به چهارمحال و بختیاری

نکونام با بیان اینکه شرایط کرونا در استان ما نامساعد است، گفت: تعداد و توان کادر درمان محدود است و گذشت هفت ماه پرمشقت این عزیزان را خسته کرده و در چنین شرایطی بهترین کمک ما رعایت کامل ضوابط بهداشتی است.

خطیب نمازجمعه شهرکرد در پایان بر لزوم کنترل جدی‌تر رفت و آمد مسافران به استان تاکید کرد.

انتهای پیام/68023/م/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول