اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مسئولان اجرایی از شکاف بین غنی و فقیر در جامعه جلوگیری کنند/ قهرمانی تراکتور مبارک همه مردم آذربایجان باشد

امام جمعه تبریز گفت: مبارزه با فقر یکی از راه‌های تحقق عدالت است به طوریکه مبارزه با فقر وظیفه همگانی است.

مسئولان اجرایی از شکاف بین غنی و فقیر در جامعه جلوگیری کنند/ قهرمانی تراکتور مبارک همه مردم آذربایجان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی (ره) به مصطفی ادیب نامزد نخست ‌وزیری تشکیل کابینه لبنان و مشکلات پیش روی او اشاره و اظهار کرد: همسر او فرانسوی است و خودش نیز رئیس جمعیت حقوق بین‌الملل، انجمن علوم سیاسی لبنان، عضو جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فرانسه، انجمن عربی علوم سیاسی و جمعیت بین‌المللی قانون اساسی می‌باشد. 

وی با بیان اینکه مطالبات احزاب لبنان برای شرکت در کابینه از نکات برجسته است که اهمیت کار را دو چندان کرده است، گفت: قطعا زیاده‌خواهی فرانسوی‌ها مصطفی ادیب را با مشکلاتی روبه‌ رو خواهد کرد. 

امام جمعه تبریز متذکر شد: مصطفی ادیب نمی‌داند که آیا نخست وزیری برای یک دوران گذرا چند ماهه است، کارش ادامه خواهد داشت و یا دوباره  سعد حریری روی کار می‌آید.  

وی ادامه داد: جبهه مقاومت به رهبری حزب‌الله در تمام فراز و نشیب‌ها با هوشمندی و کیاست خاص سید حسن نصرالله این شرایط را پشت سر گذاشته است. 

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: روابط کنونی لبنان در تقویت جبهه مقاومت یا ضعف آن تاثیر  چندانی ندارد زیرا حزب‌الله در قلب بیشتر لبنانی‌‌ها مسیحیان، شیعی و سنی است. 
 
وی با تاکید بر اینکه غالباً مبادلات لبنان براساس سیاست جبهه مقاومت رقم می‌خورد، یادآور شد: آمریکا و هم‌پیمانان آن در حقیقت بازدارنده اصلی هستند زیرا مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سفر قبل  به خوبی این را دریافته و آن را برای آمریکایی‌ها نقل کرده است. 

آل‌هاشم  در اعلام مناسبت‌های هفته به شهادت شهید آیت‌الله مدنی اشاره کرد و گفت: ایشان دائم دعای شهادت می‌کرد ولی آنچه که اسم این شهید را ماندگار کرده است، اخلاص او بود که در سراسر کشور جاری است، چرا که شهید مدنی ذوب در ولایت بود. 

وی در ادامه بازگشایی مدارس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: لازمه موفقیت دانش‌آموزان عزیز با توجه به وضعیت کرونایی همکاری و هماهنگی اولیا با مدارس است و باید کاری کنیم تا زحمات کادر آموزش هدر نرود و بتوانیم با همکاری اولیا و مدارس شاهد موفقیت‌های دانش‌آموزان عزیز باشیم. 

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه محرم امسال یک محرم بی‌نظیر بود، متذکر شد: عزاداران امام حسین (ع) با رعایت پروتکل بهداشتی همه ما را روسفید کردند.

وی با تشکر از قهرمانان تیم تراکتور تبریز گفت: این جام مبارک همه مردم آذربایجان باشد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش خطبه‌های عبادی نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه برای تحقق عدالت چه باید کرد، گفت:مبارزه با فقر اولین شرط برای عدالتخواهی و وظیفه همگانی است و مختص قشر خاص نیست

وی افزود:  مبارزه همگانی با فقر و رسیدگی به امور مستضعفین، اهداف عالی نظام اسلامی یعنی معنویت و تکامل روحی و تعامل اخلاقی را میسر می کند

خطیب جمعه تبریز ادامه داد:  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قوانین مصوب باید کمک به محرومین را سرلوحه قرار دهند.

آل هاشم خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی از شکاف بین غنی و فقیر در جامعه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/۶۰۰۳۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول