اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مردم کردستان هرگز اجازه تعدی دشمن به مرزها را نداده‌اند

امام جمعه سنندج گفت: کردستان سرزمین مجاهدت‌های بزرگ است، استانی که مردم آن در تمام عرصه‌ها برای دفاع از انقلاب و اسلام محکم و استوار ایستاده و هرگز اجازه تعدی دشمنان را به این نقطه مرزی نداده‌اند.

مردم کردستان هرگز اجازه تعدی دشمن به مرزها را نداده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که با حضور نمازگزاران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار کرد: خدواند وقتی در قرآن پیامبر خود را معرفی می‌کند ایمان‌داران را نیز در کنار پیامبر معرفی می‌کند و می‌فرماید "محمد پیامبر من است و کسانی که در کنار او هستند قابل احترامند".

وی خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید "ای پیامبر در حال سجده و رکوع چگونه تسلیم برنامه پروردگار شده و خواهان رحمت خداوند هستند و به خاطر سجده به پروردگار سیمایشان زیبا می‌شود".

امام جمعه سنندج با بیان اینکه سپاس مخلوق موجب سپاس خداوند می‌شود، گفت: شکرگزاری خدمت مخلوق موجب می‌شود انسان قدردان خدا باشد.

ماموستا رستمی تصریح کرد: روز گذشته از انسانی که 10 سال به عنوان نماینده ولی فقیه در خدمت به مردم تلاش کرد خداحافظی کردیم که از تمام تلاش‌های ایشان قدردانی می کنیم.

وی افزود: امروز شاهد حضور نیرویی توانمند و دارای توان تحصیلی و علمی بالا به عنوان نماینده ولی فقیه در استان هستیم که همه مردم کردستان آمادگی خود را برای همکاری با ایشان اعلام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به نمایندگی از مردم کرستان انتصاب شایسته و لایق حجت الاسلام پورذهبی را به عنوان نماینده ولی فقیه را تبریک می‌گویم.

وی گفت: حضور وی بلافاصله بعد از انتصاب در مسجد جامع سنندج نشان داد که اصل تعامل با مردم به عنوان موضوع مهمی مد نظر دارد که این می‌تواند منشا خیر و برکت برای جامعه ما باشد.

وی خطاب به نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: شما به خطه‌ای تشریف آورده‌اید که سرزمین مجاهدت‌های بزرگ است، استانی که مردم آن در تمام عرصه‌ها برای دفاع از انقلاب و اسلام محکم و استوار ایستاده و هرگز اجازه تعدی دشمنان را به این نقطه مرزی نداده‌اند.

وی در ادامه به برکات نشستن در مسجد از دیدگاه بزرگان دین گریزی زد و گفت: امام علی(ع) می‌فرماید نشستن برای من در مسجد ارزشمندتر از نشستن در بهشت است چرا که نشستن در بهشت برای رضای پروردگار است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوع تعاون از دیدگاه دین اسلام از منظر قرآن هم اشاره کرد و گفت: پروردگار همه مار به همکاری با هم دعوت می‌کند فرایض دینی در کنار مسائل معنوی برای انسان هزاران فلسفه دارد.

وی عنوان کرد: همکاری جامعه با هم در این شرایط سخت اقتصادی با توجه به شیوع کرونا نیازی ضروری است و تعاون در عصر امروز بیش از هر زمانی اهمیت دارد.

وی افزود: خداوند حسابرس دقیقی است و فردای قیامت ذره‌ذره اقداماتی که در زندگی انجام داده‌ایم را محاسبه می‌کند.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه خدمت به مردم بهترین نوع عبادت است، گفت: مسئولان باید هوشیار باشند که فردای قیامت در برابر مسئولیتی که به عهده گرفته اند باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه به ایمان و حس امنیت در سایه ایمان اشاره کرد و گفت: اسلام دین سلامت، مودت، رحمت، تعامل با بشریت، دین سازش و صلح است.

امام جمعه سنندج به اهمیت امانت‌داری در مسئولیت‌ها براساس دستورات دین تاکید کرد و  افزود: زندگی حضرت یوسف و سال‌هایی که این پیامبر الهی در زندان گذراند و طی آن انسان‌های زیادی را به سمت ایمان به خدا سوق دارد برای همه ما سراسر درس است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت یوسف برده‌ای بود که چون خدا خواست به خاطر امانتداری و علمی که داشت تمام امور مصر در دستش قرار گرفت.

ماموستا رستمی اظهار کرد: امروز همه ما مسئولیت و امانات در این دنیا داریم که باید امانت دار واقعی باشیم تا فردای قیامت در بارگاه الهی سربلند باشیم.

وی در ادامه به حضرت علی(ع) و مسئولیت‌پذیری ایشان اشاره کرد و گفت: حس مسئولیت این امام همام انقدر زیاد بود که شخصا شبانه به درب منزل نیازمندان می‌رفت و برایشان طعام می‌برد.

وی تصریح کرد: آسمان را خورشید، ستاره و ماه زیبا کرده است اما در کره زمین را 124 هزار پیامبر و قرآنی که به قلب پیامبر نازل شده زیبا کرده است.

ماموستا رستمی از قرآن و اهل بیت به عنوان دو اصل مهم در سعادتمندی جامعه بشری نام برد و گفت: به فرموده پیامبر مکرم اسلام تا زمانی که به قرآن و اهل بیت چنگ بزنیم و از آنها دور نشویم قطعا سعادت دنیا و آخرت را به دست خواهیم آورد.

وی در ادامه به مشکل بیکاری در بین جوانان تحصیلکرده اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تلاش مسئولان زمینه اشتغال برای جوانان فراهم شود تا شاهد رونق اقتصادی بیشتر در جامعه باشیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول