اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

«فصل رویش» در «پانزدهم شهریور» آغاز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس با صدور پیامی، آغاز بهار تعلیم و تربیت و سال تحصیلی جدید را به دانش‌آموزان، معلمان و اولیا تبریک گفت.

«فصل رویش» در «پانزدهم شهریور» آغاز می‌شود

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در آستانه آغاز سال تحصیلی 1400-1399،  محسن حاجی میرزایی با صدور پیامی بازگشایی مدارس و آغاز بهار تعلیم و تربیت را به دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها تبریک گفت. 

در متن این پیام آمده است:«به نام او که بزرگ آموزگار هستی است» و باز، «بهاری دیگر در راه است»؛ و آن، نه «بهار طبیعت» که «بهار تربیت» است.

همان بهاری که «احتیاج به یادگرفتن»را در وجود کودکان، نوجوانان و جوانان این مرز پر گوهر «زنده»، و «اشتیاق به یاد دادن» را در دل آموزگاران، معلّمان، دبیران، مربیان و مدیران آن «ارزنده»می‌دارد.

و در «پانزدهم شهریور»، «فصل رویش» آغاز می‌شود. همان فصلی که «منوّر به نور دانش» و «مزیّن به زینت ادب» و «معطّر به عِطر مهربانی» است.

امسال وزارت آموزش و پرورش به همراه مشتاقان تعلیم و تربیت، به اضطرار شرایطِ حاصل از حضور ناخوانده و البته گزنده«ویروس کرونا»، کمی زودتر از  موعد همیشگی، در حالی به استقبالِ بهارِ آراسته به علم و ادب، آغوش می‌گشاید و سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کند که فرآیند تعلیم و تربیت به دلیل وابستگی‌های اجتناب ناپذیر به «بسترهای نوین آموزشی» و فضای مجازی به عنوان معین و مکمّل مدرسه، بیش از  سال‌های پیش به مساعی معلّمانه‌ فرهنگیان فرهیخته از سویی و مشارکت همه جانبه‌ خانواده‌های گرامی از سوی دیگر نیاز دارد.

این جانب، ضمن پاسداشت «ماه محرّم»و درک عمیق «مصائب» و «مسائل» این «ماهِ رُستن و رَستن»و اَرج نهادن به «سعی و صبر» آسمانی «قافله‌ عشق»، به ویژه قافله سالار آن «حضرت اباعبدالله الحسین»(ع) و نیز بزرگداشت «هفته‌ دفاع مقدس»و گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای آن دورانِ غرورآفرین، مسرورانه «احیای مجدد بوستان دین و دانش» و «رُویش دوباره‌ غنچه‌های تعلیم و تربیت» را به باغبانان باغ بینش، یعنی «جامعه‌ فهیم فرهنگیان»، و نیز آینده ساز ایران اسلامی، یعنی «دانش آموزان عزیز» و همچنین به همدلان و همیاران نظام تعلیم و تربیت، یعنی «اولیای گرامی» آنان تبریک می‌گویم و صمیمانه از درگاه اوّل معلّم عالَم برای همه‌ «جاهدان عرصه‌ی آموزش» و «مجاهدان وادی پرورش»، سال تحصیلی سرشار از توفیق و سرریز از تعالی تمنّا دارم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول