اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

علم بهتر است یا سلامتی در شرایط کرونایی/ تحصیل روی لبه تیغ کرونا

طبق اعلام رسمی آموزش و پرورش قرار است ۱۵ شهریور روز بازگشایی مدارس باشد اما باز هم همه‌ چیز به وضعیت کرونا در شهرهای مختلف بازمی‌گردد که در این میان دغدغه خانواده‌ها از حضور فرزندشان در مدرسه به چالشی مبهم تبدیل شده است.

علم بهتر است یا سلامتی در شرایط کرونایی/ تحصیل روی لبه تیغ کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اینکه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس، پروژه مهر و بازگشایی مدارس را نماد مدیریت در کشور می داند و این بیانگر آن است به هر زور و زحمتی که شده بدون در نظر گرفتن شرایط موجود، نظر  آقای وزیر را اعمال و حاضری دانش‌آموزان استان را در مدرسه اعلام کنند تا مسئولان آموزش و پرورش در فارس نماد مدیریت را به گوش وزیر برسانند.

 طبق گفته‌های وزیر آموزش در نشست خبری که  به صورت مجازی برگزار شد، ۱۵ شهریور آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ است؛ فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران با بیان اینکه مدیریت کرونا در مدارس امکان‌پذیر نیست گویا همچنان متولیان امر آموزش اصرار دارند سال تحصیلی جدید را برای اولیا با استرس و اضطراب تمام  آغاز و دانش آموزان خود را روانه مدرسه کنند.

 برابر آخرین اطلاعات، استان فارس در وضعیت هشدار (زرد) و شهر شیراز در وضعیت قرمز قرار دارد و در صورت تداوم این روند تا زمان بازگشایی مدارس، شیوه فعالیت مدارس نیز مبتنی بر الگوهای سه‌گانه مطرح شده از سوی مسئولان در ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، متفاوت خواهد بود.

دانش‌آموزان نقاط سفید در کلاس درس حضور پیدا می‌کنند

مدیر کل آموزش و پرورش فارس نحوه حضور دانش‌آموزان در مدرسه برای روز شنبه، ۱۵ شهریور ماه را بر اساس وضعیت هر شهرستان و دستورالعمل بازگشایی مدارس اعلام می کند و می گوید: دانش‌آموزانی که در نقاط با وضعیت سفید سکونت دارند با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل حضوری در مدارس حاضر خواهند شد.

 به گفته فرهاد اسماعیلی در نقاطی از استان که با وضعیت قرمز روبر هستند، کلاس‌های درس به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و ازطریق شبکه های تلویزیونی تشکیل خواهد شد.

وی اضافه می کند: در شهرستان‌ها و نقاطی از استان که به لحاظ شیوع کروناویروس در وضعیت زرد قرار دارد، دانش آموزان بر اساس برنامه ریزی مدیران مدارس همانند دونوبته کردن مدارس، به صورت حضوری و غیرحضوری از طریق شبکه شاد و سایر روش‌های الکترونیکی سر کلاسهای درس حاضر خواهند شد.

اسماعیلی حضور مدیران را در مدارس الزامی می داند و تاکید دارد: دبیران نیز طبق تقویم آموزشی در مدرسه حضور خواهند داشت، پس از گذشت یک هفته از بازگشایی و مشخص شدن میزان مراجعه دانش آموزان به مدرسه بر اساس اختیارات ستاد ملی مدیریت کرونا در استان ، می‌توانند در خصوص نحوه فعالیت و روزهای بازگشایی مدرسه تصمیم‌گیری انجام شود.

مدیر کل آموزش وپرورش فارس می گوید: حضور معلمان در مدرسه برای تدریس نیست، بلکه فقط برای رفع اشکال است  و تلاش داریم، هیچ دانش آموزی در این وضعیت کرونا از تحصیل محروم نشود.

منابع مالی برای ضدعفونی در اختیار مدارس قرار می گیرد

وی ادامه داد: بر اساس پروتکلی که وزارت بهداشت در اختیار قرار داده و ما آن را به مدارس ابلاغ کردیم منابعی را در اختیار مدارس قراردادیم تا تجهیزات مورد نیاز پروتکل‌های بهداشتی تأمین و به‌ خوبی از دانش‌آموزان استقبال شود همچنین با توجه به آشنایی خوب مدیران مدارس و خانواده‌ها با پروتکل‌های بهداشتی امیدواریم مرحله بازگشایی مدارس را به‌خوبی پشت سر بگذاریم.

قائم‌مقام ستاد بازگشایی مدارس فارس در شورای آموزش و پرورش استان تاکید کرد: آموزش و پرورش استان برای هر وضعیتی که توسط ستاد مبارزه با کرونا اعلام کند، برای حضور دانش آموزان و تدریس در کلاس‌هاس درس یا  آموزش به صورت مجازی را آمادگی کامل را دارد تا خانواده ها بتوانند بدون هیچ دغدغه ای فرزندان خود را در کلاس درس حاضر کنند.

امسال اولیا نقش نظارتی را اجرا خواهند کرد

به گفته قانونی در سال تحصیلی جدید برای اولیا نیز به عنوان معلم‌یار، نقشی در نظر گرفته شده است که بر همین اساس تاکنون ۶ هزار و ۷۴۰ مدرسه در فارس، برای بازگشایی مدارس و نظارت بر آن آمادگی خود را اعلام کرده اند.

وی با اشاره به شعار  سال تحصیلی جدید با عنوان" آموزش بدون توقف " می گوید : اولیا دانش آموزان مطلع باشند که تمام زیرساخت ها فراهم شده و در هر شرایطی آموزش صورت می پذیرد.

در ادامه مصلح، اولیا دانش آموز ناحیه 1 شیراز به خبرگزاری فارس می گوید: با توجه به اینکه امروزه شرایط شیراز در وضعیت نامناسب کرونایی قرار دارد و پزشکان اصرار بر خانه ماندن را دارند متولیان امر آموزش چرا اصرار بر بازگشایی مدارس دارند و تلاش دارند جان فرزندان را به خطر بیاندازند.

در شرایط کرونایی، تحصیل اولویت خانواده ها نیست

وی می گوید: تحصیل اولویت نخست خانواده‌های هست اما به نظر می رسد در شرایط کرونایی کمتر خانواده ای بخواهد تحصیل را بر سلامت فرزندش ترجیح دهد.

رنجبر مادر فاطمه السادات نیز معتقد است: اجازه نخواهم داد دخترم به هر عنوانی در کلاس درس حاضر شود زیرا پدراو بیماری دیابت دارد و ابتلا  این بیماری برای پدرش بسیار خطرناک خواهد بود.

این مادر می گوید : از مسئولان آموزش و پرورش بخواهید در تصمیم گیری تدبیر بیشتری داشته باشند تا خانواده ها برای مدتی بدون اضطراب سپری کنند.

پیرزاده که کارمند اداره برق است می گوید: در شرایطی که مدارس دولتی و غیردولتی برای دریافت شهریه از هر ترفندی استفاده می کنند، غیرعقلانی است که مدارس برای رعایت پروتکل‌های آموزشی با مشکل مواجه نشوند و پس از آن از اولیا درخواست وجه بیشتری می‌کنند.

وی می افزاید: برای ثبت نام در مدرسه 8 میلیون شهریه طلب شد و آموزش و پرورش نتوانست این موضوع را مدیریت کند، جای سئوال است در شرایط فعلی چه اصراری بر برگزاری کلاس های درس را دارند.

به گزارش فارس ، مدیران آموزش و پرورش در سخنان خود شفاف‌سازی  بر عدم دریافت محلول شست‌وشوی دست و ماسک را نداشتند و خانواه‌ها  همچنان نگران آینده تحصیل فرزندان خود هستند این در حالی است که خبرگزاری فارس در گزارشات قبلی خود بر مطالبه شهروندان در خصوص دریافت شهریه‌های  نجومی ، اطلاعاتی ارائه کرد و پیرو آن مسئولان آموزش و پرورش وعده برخورد با مدیران متخلف را اعلام کردند ولی همچنان در مدارسی مانند امام رضا دریافت شهریه‌های نجومی ادامه دارد.

انتهای پیام/ س 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول