اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات ساکنان جزیره‌ای در یمن علیه حضور امارات و رژیم صهیونیستی

شماری از اهالی استان سقطری یمن در جنوب این کشور اقدام امارات در ایجاد پایگاه‌های نظامی در این استان را محکوم کردند.

تظاهرات ساکنان جزیره‌ای در یمن علیه حضور امارات و رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شمار قابل توجهی از ساکنان استان جزیره‌ای «سُقُطری» واقع در جنوب یمن علیه امارات عربی متحده دست به تظاهرات و تجمع اعتراضی زدند.

براساس اعلام رسانه‌ها و منابع دیپلماتیک وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست «منصور هادی»، اهالی این استان یمن امروز جمعه با در دست داشتن پارچه‌نوشته‌هایی، اقدام امارات در ایجاد پایگاه نظامی در سقطری را محکوم کردند و خواستار برچیده شدن این پایگاه‌ها شدند.

اهالی سقطری همچنین خواستار پایان دادن به حضور رژیم صهیونیستی و حامیان عربی آن‌ها در این استان شدند.

 

استان سقطری در «دریای مَکران» قرار دارد و با توجه به نزدیک بودن آن به تنگه باب المندب و خلیج عدن از موقعیت استراتژی خوبی برخوردار است و داشتن طبیعت بکر و منحصر به فرد نیز باعث شده است، امارات به دنبال تصاحب آن باشد و با حمایت از شبه‌نظامیان مورد حمایت خود موسوم به شورای انتقالی جنوب، آن را اشغال کند.

حساسیت‌ها به حضور امارات و این اواخر رژیم صهیونیستی در این استان یمن بعد از آن بیشتر شد که  وب‌سایت انجمن یهودیان فرانسه، از قصد رژیم صهیونیستی برای تأسیس یک پایگاه جاسوسی و اطلاعاتی با همکاری دولت امارات متحده عربی در جزیره سقطری در جنوب یمن خبر داد (جزئیات بیشتر).

رسانه‌ای ترکیه اخیراً به نقل از تحلیلگران و متخصصان سیاسی و امور بین‌الملل نوشت که امارات و اسرائیل به دنبال تاسیس پایگاه جاسوسی در جزیره «سقطری» واقع در یمن هستند تا از طریق آن اقداماتی را علیه ایران، چین و پاکستان انجام دهند (جزئیات بیشتر).

 

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول