اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نحوه ابتلای بیماران کرونا در زنجان مشخص شود/ توزیع روزانه ۳۰۰ هزار ماسک نصف قیمت در مدارس زنجان

استاندار زنجان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی نحوه بیمار شدن افراد را به صورت دقیق مشخص کند، گفت: بانیان وضعیت قرمز شیوع کرونا باید پاسخگو باشند.

نحوه ابتلای بیماران کرونا در زنجان مشخص شود/ توزیع روزانه ۳۰۰ هزار ماسک نصف قیمت در مدارس زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی جمعه شب در جلسه مشترک ستاد کرونا و شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا نیز آموزش تعطیل نبود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا معلمان چندین برابر آموزش حضوری زحمت کشیدند، تاکید کرد: این اقدام معلمان جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به بالا بودن حجم کار آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: در این دوره ضمن ارائه آموزش‌های لازم باید مراقبت‌های لازم از سلامت دانش‌آموزان نیز اتفاق بیفتد.

حقیقی از زبانزد شدن یوم‌العباس زنجان در سال‌جاری عنوان کرد: اقدامات هیأت‌های مذهبی جای تقدیر دارد.

استاندار زنجان با اشاره به وجود شیب کند افزایش کرونا در زنجان بیان کرد: این شبب در شهرستان‌های ابهر و خدابنده بیشتر بوده و در مابقی شهرها نیز با سرعت پایین‌تری شیب به سمت افزایش است.

وی افزایش‌ها را نشان دهنده تاثیرات برخی‌ مسافرت رفتن‌ها و عدم رعایت پروتکل‌ها خواند و افزود: قابل قبول نیست عده‌ای با رفتن به سفر استان را آلوده کنند.

حقیقی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی نحوه بیمار شدن افراد را به صورت دقیق مشخص کند، گفت: بانیان این کار باید پاسخگو باشند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی استان در برابر تصمیمات ستاد کرونا تمکین کردند، بیان کرد: عده‌ای با رفتن به سفر وضعیت استان را قرمز کردند.

وی با بیان اینکه باید تا پایان شهریور‌ماه مدارس با تایید مرکز بهداشت در هر کلاس حداکثر باید 10 نفر فعال باشد، اضافه کرد: دانش‌آموزان از شبکه شاد استفاده کنند.

حقیقی با اشاره به عدم حضور دانش‌آموزان و معلمان با هر علامتی از کرونا در کلاس درس تاکید کرد: باید آموزش‌های لازم خود مراقبتی به دانش‌آموزان ارائه شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه برای بازگشایی مدارس باید همه شرایط در نظر گرفته شود، ادامه داد: رعایت عدالت آموزشی در همه مناطق استان مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه روزی 300 هزار ماسک با نصف قیمت در اختیار مدارس قرار می‌گیرد، تاکید کرد: در صورت نیاز مدارس با تولید بیشتر، ماسک مورد نیاز تامین می‌شود.

حقیقی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند.

مدارس زنجان آماده سال تحصیلی جدید

 مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه فعالیت مدارس براساس پروتکل‌های ارائه شده انجام می‌شود، اظهار کرد: براساس این پروتکل‌ها رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در زمان ورزش انفرادی و زنگ تفریح ضروری است.

ابراهیم رفیعی به گروه‌بندی دانش‌آموزان برای حضور در مدارس تصریح کرد: این برنامه‌ریزی باید به نحوی باشد که اختلالی در آموزش ایجاد نشود.

وی با اشاره به آموزش غیر حضوری در بستر شبکه شاد و شبکه‌های مختلف تلویزیونی ادامه داد: برای مناطق دور افتاده نیز بسته‌های یادگیری خودآموز توزیع می‌شود.

رفیعی از شبکه‌سازی‌ و بررسی دقیقی از وضعیت استان خبر داد و افزود: تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: با ایجاد شبکه ارتباطی فراگیر با عنوان شاد ارتباط بین دانش‌آموزان و معلمان فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام همه مدارس انجام و کتب درسی توزیع شده است، گفت: هیچ کتابی در انبارهای آموزش و پرورش موجود نیست.

رفیعی با اشاره به اینکه نحوه حضور معلمان در مدارس تعیین شده است، گفت: ضد عفونی مدارس برای آغاز سال تحصیلی انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: مدیران مدارس موظف به رعایت همه دستورالعمل‌های اعلام شده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه زمان درس برای هر کلاس 35 دقیقه تعیین شده است، تصریح کرد: زمان زنگ تفریح نیز 10 دقیقه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد مدارس در روستاهای کم جمعیت قرار داشته است، گفت: عمده مشکل ما در شهرهای زنجان و ابهر مدارس پر جمعیت است که سیاست‌های توزیعی در این مدارس اعمال خواهد شد.

گردش کرونا در زنجان ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به نظر می رسد تصمیم تعطیلی مدارس بر اساس تصمیم ستاد کرونای ملی مکانیزم کارآیی نیست، اظهار کرد: تعطیلی مدارس نیازمند تصمیم‌گیری سریع در این زمینه است.

پرویز قرلباش با اشاره به اینکه گردش ویروس همچنان در استان وجود دارد، تاکید کرد: این موضوع موجب نگرانی است.

وی تجمعات ماه محرم، سفرهای غیرضروری و در پیش بودن پاییز نگرانی‌های موجود در مورد بیماری کرونا اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه وضعیت شهر زنجان با خدابنده و ماهنشان یکی نیست، افزود: زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها نیز در این مناطق متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه در دستورالعمل‌هایی مانند بازگشایی مدارس ضمانتی برای اجرا دیده نمی‌شود، بیان کرد: این موضوع شامل تهیه و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده نیز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه در دستورالعمل‌هایی مانند بازگشایی مدارس ضمانتی برای اجرا دیده نمی‌شود، بیان کرد: این موضوع شامل تهیه و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده نیز می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول