اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تداوم راه شهدا و دانش‌آموختگان مکتب حاج‌قاسم در «علم آموزی» است/ شهید سلیمانی یک مصلح جهانی بود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز تداوم راه شهدای دانش‌آموز و دانش‌آموختگان مکتب حاج‌قاسم در علم‌آموزی است.

تداوم راه شهدا و دانش‌آموختگان مکتب حاج‌قاسم در «علم آموزی» است/ شهید سلیمانی یک مصلح جهانی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار غلامرضا سلیمانی امروز در آیین نواختن زنگ مهر در گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: مراسم آغازین سال تحصیلی جدید و نواختن زنگ مدارس و آموزشگاه‌ها در استان کرمان و کشور از کنار ابدان مطهر دانش‌آموختگان مکتب حاج قاسم و پیکر مطهر و به خون خفته مصلح جهانی پیام‌های روشنی را به همراه دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور عنوان کرد: خداوند متعال شهادت را به سردار سربدار توحیدیش عنایت فرمود تا مقام آن انسان بزرگ و بی‌نظیر جاودانه شود، همان طور که رهبری معظم انقلاب فرمودند، شهید حاج قاسم سلیمانی یک مکتب، راه و مدرسه درس‌آموز بود و به تعبیری در آغاز گام دوم انقلاب و در جهت تحقق هدف بلند بیانه گام دوم که دولت‌سازی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی است سیدالشهدای جبهه‌های مقاومت فاتحه‌الکتاب گام دوم محسوب می‌شود.

وی با تأکید براینکه در گام دوم انقلاب، اولین و مهم‌ترین عرصه، عرصه علم و دانش است، افزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی در خارج از مرزها صورت گرفت و به این معنی است که مبارزه و دفاع این شهید امنیتی برای ایران اسلامی به ارمغان آورد که دشمنان ما هیچ‌گاه در طول سال‌هایی که این شهید در جبهه‌های مقاومت سکان فرماندهی و علم جهاد را در دست داشت نمی‌توانستند و نتوانستند به امنیت ایران خدشه وارد کنند و همان امنیت به ارمغان آمده از جهاد و دفاع حاج‌قاسم مانع عملیاتی شدن نیت شوم آنها در داخل کشور شد.

سلیمانی گفت: امروز امنیت پایداری در کشور ما از قِبل دفاع و جهاد حاج‌قاسم به ارمغان آمده تا دانش‌آموزان ما در سالی که یک نیم سال آن در قرن جدید قرار دارد و در سال آغازین گام دوم با امنیت و آرامش در سنگر علم و دانش به برداشتن گام‌های بلند و راهبردی برای ساختن ایران اسلامی بپردازند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران اسلامی خواهد توانست الگوی برتر و سازنده در جهان اسلام و دنیای امروزی قلمداد شود، اظهار کرد: دفاع و جهاد حاج قاسم سلیمانی دستاوردهای بسیار بزرگ و فهرست بلند و مطولی از دستاوردها را برای انقلاب، ملت ایران وجهان اسلام و بشریت به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: همه بشریت از دستاوردهای این دفاع بهره‌مند شده‌اند و شهید سلیمانی حقیقتا یک مصلح جهانی بود برای اینکه اصحاب جهل و تاریکی آسایش خانواده‌ها و ملت‌ها را بر هم نزنند تمام تلاش خود را در قالب یک تفکر راهبردی و تحت مدیریت الهی ولایت فقیه به کار برد و در کنار سایر رزمندگانی که همراه ایشان بودند امنیتی را رقم زدند که امروز شاهد هستیم کشور عراق، سوریه و لبنان امن شده و نظام سلطه در اتاق‌های توطئه خود می‌نشیند و برآوردهایی که در اتاق آنها می‌شود این است که انقلاب چه برنامه و طرحی برای بر هم ریختن برنامه‌هایشان دارد و این دستاورد جهاد حاج‌قاسم بود.

سلیمانی تصریح کرد: تردید نداریم همانطور که در دوران دفاع مقدس دانش‌آموزان به عنوان افسران میدان نبرد وارد عرصه‌های مختلف شدند و نقش‌آفرینی کردند و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و هزاران معلم تقدیم کرد تا در راهی که برای صلح و سعادت برگزیده در مقابل توطئه‌های دشمن با اقتدار به جلو برویم.

وی گفت: در تحقق بیانه گام دوم و در گام دوم انقلاب دانش‌آموزان و فرهنگیان و در  تحقق و تسخیر قله‌های علم و دانش و مرزهای دانش لحظه‌ای از تلاش و مجاهدت فرودگدار نخواهند کرد و امروز تداوم راه شهدای دانش‌آموز و دانش‌آموختگان مکتب حاج‌قاسم علم‌آموزی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: در حالی که کشور درگیر ویروس منحوس کرونا است با تدبیر وزارت آموزش و پرورش بنا شده با رعایت و دقت همه پروتکل‌های بهداشتی و لحاظ همه جنبه‌ها این سنگرهای دانش و دانش‌آموزی و علم‌آموزی کار خود را آعاز کنند و آغاز این سنگر در کنار مرقد شهید مقاومت حاج‌قاسم سلیمانی تاکیدی است بر تداوم راه بلند ملت ایران که در انقلاب آغاز شد و توانست علی رغم توطئه‌های بزرگ به موفقیت دست پیدا کند و موفقیت‌های ملت ایران ستودنی است و این موفقیت‌ها به طور چشمگیرتر در گام دوم انقلاب تداوم پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/80018/ق/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول