اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

عاشورا، تجلی هنر خداست/ هنرمند باید پرده‌های حجاب را کنار بزند

کارشناس مذهبی گفت: وجود اباعبدالله الحسین علیه السلام شاهکار خداوند متعال است و خدا تمام زیبایی‌ها را در وجود مبارک ایشان به منصه ظهور رسانده است به همین دلیل وقتی به عاشورا نگاه می‌کنیم تمامی ندارد.

عاشورا، تجلی هنر خداست/ هنرمند باید پرده‌های حجاب را کنار بزند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام علی لاریزاده، در دومین روز مراسم خیمه اصحاب هنر و رسانه اظهار کرد: اگر می‌خواهیم دم از هنر بزنیم باید نگاهمان به کسی باشد که می‌فرماید زیباست و زیبایی را دوست دارد و حرکتمان را به این سمت سوق دهیم تا حجاب‌هایی که بین ما و خدای متعال موجود است برطرف کنیم، چرا که در هر عرصه‌ای ورود کنیم هر اندازه این حجاب‌ها کنار برود آن هنر اصیل و زیبا خودش را نمایان خواهد کرد.

لاریزاده در پاسخ به اینکه برای ایده پردازی چه باید کرد گفت: شاید بخش اصلی قصه همین باشد، اگر در نگاه ما آن قله هنر و هنرمندی خدا باشد ایده نیز باید از همان سرمنشا متولد شود.

وی افزود: نقطه کلیدی اینجاست که ما تا عجز خودمان را فریاد نزنیم و واقعا نچشیم اتفاقی که باید، نمی‌افتد ما دنبال آن عنایت خاص هستیم پس باید با دست عجز رو به درگاه خدا کنیم چرا که تا زمانی که مدعی این هستیم که هنرمند درجه یک منم و همه چیز را از خودمان بدانیم قطعا گره‌هایی در کارمان می‌افتد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: تا پرده برای هنرمند کنار نرود، نمی‌تواند پرده‌های حجاب را برای ما عوام کنار بزند تا ما نیز زیبایی‌های عاشورا و ظهور را نظاره کنیم، پس در ابتدا این کنار رفتن پرده باید برای هنرمند اتفاق بیفتد.

لاریزاده گفت: خداوند متعال هنرمند است و بزرگ‌ترین شاهکار و تجلی هنری را در اهل بیت علیهم‌السلام به عرصه ظهور رسانده است.

وی افزود: وجود اباعبدالله الحسین علیه السلام شاهکار خداوند متعال است و خدا تمام زیبایی‌ها را در وجود مبارک ایشان به منصه ظهور رسانده است به همین دلیل وقتی به عاشورا نگاه می‌کنیم تمامی ندارد و هنرمند باید مانند معدنچی سال‌ها و قرن‌ها گنج  عاشورا را استخراج کند.

کارشناس مذهبی بیان کرد: در عرصه هنر اگر دنبال ایجاد یک انقلاب هنری هستیم از کانال و مجرای امام حسین علیه‌السلام می‌گذرد، خود امام علیه السلام در گوشه به گوشه کربلا هنرنمایی کرده است.

وی افزود: در عرصه هنر یکی از نکات این است که آدم از آنچه که دارد استفاده کند حتی از چیزی که ظاهرا به‌دردنخور است، امام حسین علیه السلام چقدر آدم‌هایی را که از جنس اهل بیت نبودند را مانند زهیر عثمانی و وهب مسیحی را هنرمندانه با ظرافت و زیبایی به خیمه اهل بیت کشاند و حتی هنگام شهادت طفل شش‌ماهه‌اش که خون او را به آسمان می‌پاشد یک جلوه‌ای از هنر زیبایی است که تو گویی حسین دارد ملکوت را با خون علی اصغر نقاشی می‌کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول