اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دانش‌آموزان سمنانی راهی مدارس شدند

دانش‌آموزان استان سمنان امروز راهی مدارس شدند تا سال تحصیلی جدید را امسال متفاوت با سال‌های قبل و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنند.

دانش‌آموزان سمنانی راهی مدارس شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیین نمادین آغاز سال جدید تحصیلی صبح امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در دبیرستان دخترانه دوره اول پیامبر اعظم (ص) شهر سمنان برگزار شد.

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این مراسم اظهار کرد: با نام و یاد خداوندی که نور علم و تعلیم و تربیت را در قلب‌های معلمان و دانش‌آموزان منور کرده است، سال تحصیلی ۱۳۹۹ را آغاز می‌کنیم؛ حضور ارزشمند ویدئوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب در سی و چهارمین گردهمایی مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور چراغ راهی برای آموزش و پرورش کشور در سال ۹۹ شد.

او گفت: شعار سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ «مهر شاد» است که با مهارت‌آموزی و ایجاد فضای شاد برای دانش‌آموزان تلاش خواهد شد تا این عزیزان برای تحصیل در مدارس حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: سال تحصیلی جاری با اصل سلامت دانش‌آموزان آغاز خواهد شد و والدین و خانواده‌ها و معلمان در آموزش و پرورش دانش‌آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام خواهند کرد.

دستورانی اضافه کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی مدارس در هر ۲۴ ساعت مدارس به‌صورت مکرر در دستور کار است.

او گفت: دومین اصل در سال تحصیلی جاری، فعال بودن مدارس است و باید دانش‌آموزان بیاموزند در شرایط ناآرام هم باید تحصیل کنند و هم سلامتشان هم حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان توجه به سلامت و آموزش را دو رکن اساسی در تحصیل دانش‌آموزان در سال جاری دانست و گفت: با خانه نشستن کاری پیش نخواهد رفت و اگر تعلیم و تربیت دچار ضعف شود، کشور دچار خسران خواهد شد.

دستورانی اضافه کرد: با رویکرد «آموزش و پرورش برای همه» تلاش می‌شود تا تمام دانش‌آموزان در قالب‌های مختلف بتواند تحصیل کنند.

او اضافه کرد: ۳۵۰ مدرسه در استان سمنان کمتر از ۱۰۰ نفر دانش‌آموز دارد و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان مدارس را مدیریت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: در مدارس دارای جمعیت قابل توجه، محصلان گروه‌بندی خواهند شد و اختیارهای زیادی به مدیران مدارس اعطا شده است.

دستورانی گفت: زمان حضور دانش‌آموزان در کلاس ۳۵ دقیقه خواهد بود و مراسم آغازین و برنامه‌های ورزشی و برنامه‌هایی که منجر به اجتماعات می‌شود، در مدارس حذف شده است.

او با بیان اینکه هفته‌های آینده هفته نظارت والدین از مدارس خواهد بود، گفت: والدین از در منزل تا مدرسه و معلمان و مدیران در مدارس مراقب دانش‌آموزان خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: تأثیر هیچ آموزشی به اندازه آموزش و پرورش حضوری نیست و با این رویکرد و انعطاف حداکثری در تلاش هستیم سال تحصیلی جاری را به شیوه مطلوب آغاز و به پایان برسانیم.

به گزارش فارس؛ دانش‌آموزان استان سمنان امروز نصفه و نیمه راهی مدارس شدند؛ سال تحصیلی جدید در حالی آغاز شده است که بخش قابل‌توجهی از دانش‌آموزان امروز در مدارس حضور نیافتند.

انتهای پیام/74002/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول