اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزرای دفاع «شانگهای»، «همسود» و «پیمان امنیت جمعی» در روسیه

وزارت دفاع روسیه از برگزاری نشست مشترک وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، جامعه همسود و سازمان پیمان امنیت جمعی در پارک «پاتریوت» شهر مسکو خبر داد.

دیدار وزرای دفاع «شانگهای»، «همسود» و «پیمان امنیت جمعی» در روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزرای دفاع کشورهای عضو «شانگهای»، «همسود» و «پیمان امنیت جمعی» در نشستی مشترک به ریاست «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه شرکت کردند.

 شایگو در افتتاحیه این نشست، جلسه مذکور را اولین جلسه در چنین سطح در تاریخ ارتباطات بین‌المللی بین کشورهای شرکت‌کننده، عنوان کرد.

وی ابراز اطیمنان کرد همکاری‌های نظامی بین‌المللی پس از این نشست تشدید و نتایج این نشست مبنای محکمی برای تعمیق تعامل میان وزارتخانه‌های دفاع کشورهای مذکور، تبدیل خواهد شد.

وزیر دفاع روسیه همچنین از همتایان خود از کشورهای عضو شانگهای، همسود و پیمان امنیت جمعی برای مشارکت نظامیان این کشورها در رژه نظامی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم که در 24 ژوئن در مسکو برگزار شد تشکر و به سطح بالای آمادگی آنها اشاره کرد.

شایگو در ادامه با تاکید گفت که محلی که نشست مذکور برگزار می‌شود، یعنی پارک «پاتریوت» در کوبینکا، نیز به طور تصادفی انتخاب نشده، بلکه این جایی است که تاریخ و مدرنیته به یکدیگر گره خورده است.

وی در این مورد گفت: اینجا خط دفاعی شهر مسکو است، جایی که نیروهای شوروی دشمن را متوقف کردند و اولین موفقیت‌های بزرگ را در خط مقدم جنگ به دست آوردند. از این جا حرکت نیروهای ما و آزادی مردم از فاشیسم آغاز شد.

این مقام دفاعی روسیه برگزاری فعال اقدامات اطلاعاتی در داخل کشورهای خود و در خارج از آن و همچنین برجسته کردن نقش تعیین کننده مردمان این کشورها در پیروزی بر نازیسم را بسیار مهم عنوان کرد.

وزیر دفاع روسیه همچنین با بیان این که وزرای دفاع کشورهای شانگهای، همسود و پیمان امنیت جمعی در نشست مذکور بیانیه مشترکی را به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم امضا کردند، گفت: در این سند ما افتخار خود از پیروزی در جنگ جهانی دوم، نگرش مشترکمان نسبت به حافظه تاریخی و حقیقت در مورد این جنگ را ابراز داشتیم.

وی همچنین گفت: در جریان این نشست وزرای دفاع کشورهای شانگهای، همسود و پیمان امنیت جمعی در مورد گسترش همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم توافق کردند.

شایگو افزود: در این راستا، پیشنهاد شده در اواخر ماه سپتامبر در جریان رزمایش استراتژیک ستادهای فرماندهی تحت عنوان «قفقاز2020» اقدامات مشترکی در زمینه مبارزات با تروریسم انجام شود.

وی گفت: طی این نشست همچنین بیانیه مشترکی از سوی وزیران دفاع کشورهای شرکت کننده به تصویب رسید که در آن تاکید می‌شود که مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی بین‌المللی همچنان در اولویت باقی می‌ماند.

علاوه بر این در جریان این نشست مسائل مربوط به اقدامات احتمالی در زمینه ارائه کمک‌های متقابل و ایجاد پتاسیل برای پاسخگویی به تهدیدات بیولوژیکی در ارتباط با فعالیت‌های نظامی و بیولوژیکی کشورهای غیر منطقه‌ای را بررسی و در مورد پیروزی بر شیوع ویروس همه گیر کرونا تبادل تجربه کردند.

شایگو همچنین خاطرنشان کرد وزرای دفاع کشورهای شرکت کننده بیانیه‌ای را به تصویب رساندند که رویکردهای تلفیقی را برای حل مشکلات مشترک امنیتی منعکس می‌کند.

وزیر دفاع روسیه در بخش دیگری اظهار داشت: طی این نشست به طور خاص به غیر قابل قبول بودن نقض معاهدات در زمینه کنترل تسلیحات به ویژه تسلیحات هسته‌ای تاکید شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول