اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آموزش و پرورش فرهنگ و تمدن برتر را برای دانش‌آموز تعریف کند/ هیچ فردی نباید از آموزش جا بماند

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: آموزش و پرورش بستر تعریف درست فرهنگ، تمدن و روشنفکری را برای دانش‌آموز فراهم کند.

آموزش و پرورش فرهنگ و تمدن برتر را برای دانش‌آموز تعریف کند/ هیچ فردی نباید از آموزش جا بماند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی صبح امروز در مراسم بازگشایی مدارس همدان با بیان اینکه بازگشایی مدارس نگرانی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده است اظهار کرد: در این چند روز خانواده‌ها از این بابت صحبت‌هایی را داشتند اما امیدوارم مشکلی در ادامه رخ ندهد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم شرایط برای تربیت فرزندان فراهم شود گفت: امروز در دنیا در میدان رقابت و تقابل بین فرهنگ‌ها هستیم و باید دانش‌آموزان یاد بگیرند فرهنگ برتر چیست.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه امروز دانش‌آموزان با فضای مجازی و فضاهای رسانه‌ای مواجه هستند گفت: یادگیری آموزه‌های فرهنگی فقط در مدارس نیست بلکه جامعه باز است و اطلاعات زیادی در دسترس دانش‌آموزان است بنابراین باید بدانند فرهنگ برتر چیست، روشنفکر کیست و روشنفکری چیست.

وی با بیان اینکه امروز در تقابل فرهنگ‌ها صرفا با آموزش آموزه‌های فرهنگی نمی‌توان فرهنگ را آموزش داد گفت: امروز باید یک فرزند و نسل جدید یاد بگیرد که چگونه صرفا با فرهنگ عمومی و آداب و رسوم و سنت‌های ایرانی می‌شود در میدان رقابت فرهنگی را انتخاب کند که تبدیل به سبک زندگی خاص شود.

شعبانی با تاکید بر اینکه ما نیاز داریم با نسل جدید تعامل و گفت‌وگو کنیم افزود: یکی از ضرورت‌ها در آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت این است که فرهنگ برتر، تمدن و روشنفکری را تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مسیر همه ماست و همه ما از این همین مسیر گذشتیم خاطرنشان کرد: اثرگذاری معلم بر دانش‌آموز بسیار بالاست و مدرسه بستر تربیت است.

نماینده ولی‌فقیه در همدان با تاکید بر اینکه باید آموزش به سمتی باشد که فرهنگ ایرانی و اسلامی فرهنگ برتر باشد تصریح کرد: این مسئله نیازمند استدلال و توجیه است زیرا فرهنگ ایرانی و اسلامی ما در رقابت فرهنگ برتر بوده و تمدن اسلامی ما تمدن برتر است.

وی با بیان اینکه آنچه امروز غرب به عنوان فرهنگ برتر معرفی می‌کند باید آموزش و پرورش ورود کرده و مانع این باور شود وگرنه در فرهنگ رقابت خواهد باخت‌ گفت: مسیر تعلیم و تربیت مسیر انبیای الهی است و باید فرهنگ برتر معرفی شود.

شعبانی در خصوص آموزش در فضای مجازی نیز گفت: امروز در روستاها و برخی مناطق دچار مشکل هستیم زیرا امروز شرایط خاص است و باید تدبیری اندیشیده شود که هیچ فردی به دلیل دسترسی نداشتن به امکانات از آموزش جا بماند.

وی با تاکید بر رعایت عدالت آموزشی تصریح کرد: باید امکانات آموزشی برای همه دانش‌آموزان در نظر گرفته شود تا مشکلی در آموزش رخ ندهد.

نماینده ولی‌فقیه در همدان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه عزت نفس و منزلت اجتماعی هم معلمان و هم دانش‌آموزان باید لحاظ شود بیان کرد: باید نسلی تربیت شود که اتکای به خود و امید به آینده داشته باشد.

وی با بیان اینکه امید به آینده و اعتماد به نفس باید در آموزش و پرورش جدی گرفته شود خاطرنشان کرد: از اسفندماه سال گذشته آموزش و پرورش تجربه و کار جدیدی را داشت و امسال سختی کار بیشتر و مضاعف خواهد بود که امیدواریم معلمان و کادر فرهنگیان نیز توان مضاعفی را صرف کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول