اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید/ پروتکل‌های بهداشتی در مدارس با دقت و سخت‌گیرانه اجرا می‌شود

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس در حالی نواخته شد که استاندار گیلان از اجرایی شدن سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خبر داد و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان نیز آمادگی کامل این اداره را برای برپایی کلاس‌های حضوری علیرغم نگرانی والدین در این شرایط کرونایی اعلام کرد.

نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید/ پروتکل‌های بهداشتی در مدارس با دقت و سخت‌گیرانه اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دقایقی پیش در مدرسه دخترانه آیت‌الله بهجت (ره) رشت برگزار شد.

این مراسم با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار گیلان و چندی از مدیران استانی برگزار و زنگ آغاز سال تحصیلی توسط نماینده عالی دولت در گیلان نواخته شد.

 پروتکل‌های بهداشتی در مدارس ، با دقت و سخت‌گیرانه اجرا می‌شود

استاندار گیلان در حاشیه آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در جمع خبرنگاران با تبریک روز بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین تسلیت ایام ماه محرم اظهار کرد: دلیل این تبریک، شروع فصل تازه‌ای از علم‌آموزی و تلاش برای کسب تجربه‌هایی نو است و ازاین‌جهت؛ هرساله آغاز سال تحصیلی را گرامی داشته و از آن به‌عنوان جشن یاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی به استقبال بازگشایی مدارس آمده‌ایم که امسال آغاز سال تحصیلی تفاوت‌هایی هم به لحاظ زمانی و هم به جهت دشواری‌های ناشی از شیوع کرونا دارد، گفت: در مناسبت‌های مختلف از همه معلمان که باهمتی ستودنی نگذاشتند فرآیند آموزش در کشور متوقف شود، قدردانی کرده‌ام ولی امروز و در این مناسبت میمون نیز بار دیگر لازم می‌دانم مراتب سپاسگزاری خود از این افسران سپاه پیشرفت کشور را اعلام نمایم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره اینکه در سال تحصیلی جدید همچنان نیازمند استمرار کوشش معلمان و اولیای مدارس برای انجام فعالیت‌های آموزشی باوجود کرونا هستیم، تصریح کرد: البته برنامه‌ریزی‌های دقیقی به‌منظور انجام این فعالیت‌ها همراه با ویروس کرونا صورت گرفته و پروتکل‌های بهداشتی سخت‌گیرانه‌ای طراحی و به مرحله اجرا گذاشته‌شده و این موارد بیانگر اهمیت فرآیند آموزش و نیز سلامت فرزندان این کشور به‌عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی است.

زارع به کسب تجربه‌های موفق در شش ماه گذشته به دنبال همه‌گیری کرونا اشاره کرد و افزود: تصمیمات و تدابیر دولت برای تأمین توأمان معیشت و سلامت مردم، اکنون پیش روی ماست و باید با بهره‌گیری از آن الگو، سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در این مسیر به‌طورجدی نیازمند همکاری و مشارکت خانواده‌ها هستیم، گفت: همان‌طور که در اجرای پروتکل‌های بهداشتی پیوسته خواستار مشارکت جدی آحاد جامعه شدیم، برای حفظ سلامت فرزندانمان در مدارس نیز به همیاری خانواده‌ها نیاز داریم.

استاندار گیلان با اشاره به آمادگی آموزش‌وپرورش در ایام کرونایی برای برگزاری کلاس‌ها بیان کرد: آموزش‌وپرورش نیز به‌عنوان یک نظام کاملاً پیشرفته در کشور ما بر اساس روش‌های آموزشی روز دنیا، توانسته در این فرصت زمانی بهترین شکل ممکن خود را آماده کند.

زارع با تأکید بر اینکه همه دانش‌آموزان باید به آموزش کیفی و کامل دسترسی داشته باشند، بیان کرد: امروز با خرسندی اعلام می‌کنم که همه مدارس استان گیلان برای آموزش بیش از ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی آمادگی کامل دارند تا به‌صورت حضوری و غیرحضوری آموزش‌ها را بر اساس تصمیمات وزارت آموزش‌وپرورش به عزیزانمان ارائه کنند.

 نماینده عالی دولت در گیلان با بیان به اینکه از متولیان آموزش استان انتظار دارم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا از اختلال در آموزش دانش‌آموزان و تضییع فرصت تحصیل آنان جلوگیری شود، افزود: نقش‌آفرینی مؤثر خانواده‌ها در پیگیری آموزش فرزندان و مشارکت فعال دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری طی سال تحصیلی گذشته و بر ضرورت استمرار آن در سال تحصیلی جدید بسیار مورد تأکید است.

وی با بیان اینکه در تغییر سبک زندگی پیشین باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان از شیوع این ویروس، خسارت و خسران آموزشی نبینند، تصریح کرد: به سبب برنامه‌ریزی صورت گرفته برای حضور حداقلی دانش‌آموزان در محیط مدرسه، رعایت نوبت‌بندی و آموزش از طریق شبکه شاد که نواقص آن برطرف شده و امیدواریم به روش تلفیقی سال تحصیلی موفقی را تجربه کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اطمینان بخشی به اولیاء دانش‌آموزان در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی در مدارس و کلاس‌های درس افزود: رعایت این مسائل ازجمله الزاماتی است که مدیران، معلمان و کادر آموزشی بر آن نظارت می‌کنند و با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته قطعاً دانش‌آموزان نیز با مشارکت خانواده‌ها دقت لازم را خواهند داشت.

برگزاری زوج و فردی کلاس‌های درس در مدارس پرتراکم

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان نیز در حاشیه آیین بازگشایی مدارس در جمع خبرنگاران با اشاره به چگونگی بازگشایی مدارس در استان گیلان اظهار کرد: از فردا تمامی مدارس در استان گیلان بازگشایی می‌شود ولی حضور دانش‌آموزان در کلاس بستگی به شرایط منطقه‌ای دارد.

محمد رحمتی از برپایی کلاس‌های حضوری در مدارس کم‌ تراکم خبر داد و گفت: اغلب مدارس شهری در استان گیلان با تراکم بسیار زیاد مواجه هستند لاکن برپایی کلاس در این مدارس به‌صورت زوج و فرد بوده و‌ بخشی از کلاس حضوری و ‌بخشی دیگر غیرحضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اذعان به اینکه از فردا برنامه کلاسی به دانش‌آموزان در مناطق مختلف گیلان داده می‌شود، تصریح کرد: درگذشته و در مقاطع متوسط اول و دوم برای هر درس ۹۰ دقیقه وقت گذاشته می‌شود که الآن این زمان به سه تا ۳۵ دقیقه در هرروز تبدیل شده است یعنی هر دانش‌آموز در طول روز سه تا ۳۵ دقیقه در کلاس نشسته و بین کلاس‌ها ۱۰ دقیقه زنگ تفریح وجود دارد.

رحمتی با درست دانستن دغدغه خانواده در خصوص احتمال ابتلا به کرونا در مدارس افزود: در چندین ماه گذشته تمامی تمهیدات برای شروع سال تحصیلی جدید اندیشیده شده و‌ با مدیران جلسات مختلفی را برگزار کردیم لذا هرروز قبل و بعد از شروع کلاس‌ها تمامی مدارس ضدعفونی می‌شوند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول