اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بیانیه سفارت ایران در کابل درباره سفر هیأت ایرانی به افغانستان

سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: هیأت ایرانی به ریاست طاهریان‌فرد در راستای پیگیری سیاست‌ اصولی بقای ساختار جمهوریت و قانون اساسی به منظور رایزنی با مقامات ارشد افغانستان، به کابل سفر و در همه دیدارها بر ضرورت وحدت کلمه نیروهای سیاسی این کشور تأکید شد.

بیانیه سفارت ایران در کابل درباره سفر هیأت ایرانی به افغانستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان در هفته‌ گذشته در رأس هیأتی سفری به کابل داشت. در همین خصوص سفارت جمهوری اسلامی ایران در خصوص این سفر بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: سیاست اصولی ایران در قبال افغانستان بر حمایت از دستاوردهای دو دهه اخیر این کشور قرار داشته و بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان قویا پشتیبانی و پس از برگزاری انتخابات در جهت حل اختلافات پیش آمده میان رقبای سیاسی و ایجاد تفاهم بین آن‌ها، بیشترین تلاش را به عمل آورد.

این بیانیه می‌افزاید: در مقطع مهم کنونی که موضوع شکل‌گیری چارچوب مذاکرات بین‌الافغانی با هدف دستیابی به صلح پایدار در افغانستان در جریان است، هیات جمهوری اسلامی ایران در راستای پیگیری همان سیاست‌ اصولی یعنی بقای ساختار جمهوریت و قانون اساسی به منظور رایزنی با مقامات ارشد از جمله رئیس‌جمهور، رئیس شورای مصالحه، رئیس‌جمهور پیشین، سرپرست وزارت امور خارجه، مشاور امنیت ملی و نیز برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی مطرح جمهوری اسلامی افغانستان، به کابل سفر کرد.

در بیانیه مذکور آمده است: خاطرنشان می‌سازد که در همه این دیدارها، بر ضرورت وحدت کلمه نیروهای سیاسی افغانستان برای حراست از این دستاوردها و به ویژه حفظ حقوق اساسی اقوام این کشور و همزیستی موثر و مسالمت‌آمیز بین آنان در آینده تاکید شد.      

 

 

به گزارش فارس، محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان اخیرا در اظهاراتی با ابراز نگرانی از گسترش ناامنی‌ها در افغانستان و به ویژه انفجارها در کابل، اظهار داشت: برقراری صلح و استقرار ثبات نه تنها مطالبه عمومی مردم، دولت و جریانات مختلف افغانستان بوده، بلکه یک نیاز در مسیر توسعه همکاری های منطقه ای و دستیابی به امنیت جمعی محسوب می‌شود. 

وی با اشاره به مصوبات لویه جرگه اخیر مشورتی صلح در افغانستان، ضرورت مساعد کردن برگزاری مذاکرات بین الافغانی را با هدف دستیابی به توافق مورد تاکید قرار داد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را به منظور ارائه همکاری در برگزاری این مذاکرات اعلام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول