اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

دوازدهمین سری از ماهواره‌های اینترنتی در مدار قرار گرفت

۶۰ ماهواره جدید پروژه استارلینک شرکت اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا واقع در فلوریدا به فضا پرتاب شدند و با موفقیت در مدار قرار گرفتند.

دوازدهمین سری از ماهواره‌های اینترنتی در مدار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، ۶۰ ماهواره جدید  پروژه استارلینک  شرکت اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا واقع در فلوریدا به فضا پرتاب شدند و  با موفقیت در مدار قرار گرفتند.

اسپیس ایکس تاکنون حدود ۶۰۰ ماهواره استارلینک را به فضا فرستاده که در مدار زمین قرار گرفته‌اند و قرار است این پرتاب‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا صورت فلکی ماهواره‌های اینترنتی به حد نصاب برسد. 

به گفته اسپیس‌ایکس، صورت فلکی متشکل از ماهواره‌های «استارلینک» می‌تواند در آینده به طور چشمگیری رشد کند و به تعداد ۱۲ هزار ماهواره برسد.

ماهواره‌های استارلینک بخشی از برنامه اسپیس‌ایکس برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی با درخواست ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال مبنی بر اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی آغاز شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول