اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نظارت دقیق بازرسان بهداشت بر رعایت اصول بهداشتی در مدارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ازنظارت دقیق بازرسان بهداشتی استان بر رعایت اصول بهداشتی در مدارس فارس خبر داد.

نظارت دقیق بازرسان بهداشت بر رعایت اصول بهداشتی در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهرزاد لطفی در یکصد و پنجاه و پنجمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، با اشاره به بازگشایی مدارس استان از امروز، از خانواده ها نیز خواست تا نسبت به تقویت آموزش‌های مربوط به رعایت صحیح اصول بهداشتی به فرزندان خود اهتمام داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و احتمال شیوع آنفولانزا در جامعه، امسال لازم است همگی ما در رعایت موازین بهداشتی دقت ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در ادامه ضمن تبریک تداوم موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جشنواره شهید رجایی استان، این دستاورد را حاصل تلاش سازنده همه اعضای مجموعه دانشگاه در سراسر استان دانست و گفت: به ویژه در بحران کووید ۱۹، شاهد یکپارچگی تمامی اعضای خانواده سلامت فارس، در تحقق رسالت خدمت برای نجات آحاد جامعه بودیم.

 لطفی در ادامه به بررسی آمار ابتلا در تمامی مناطق استان پرداخت و از اعضای این ستاد خواست تا دلایل شیوع در برخی شهرستان‌های دارای آمار بالای ابتلا، بررسی شده و نتایج به دست آمده در نشست های بعدی اعلام شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین تشکیل کمیته‌ای برای ریشه‌یابی علت‌های مرگ‌و‌میر بیماران کووید ۱۹ استان را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

بررسی آخرین وضعیت کروناویروس در استان بر اساس آمار ابتلا در روزهای پایانی هفته گذشته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی استان، روند پذیرش و بستری بیماران، موارد مرگ‌و‌میر مبتلایان به کروناویروس و علت‌های مرگ‌و‌میر، از دیگر نکات مورد بررسی در این نشست بود.

 علی اکبری، معاون درمان دانشگاه نیز ضمن ارائه روند بستری بیماران کروناویروس در بیمارستان‌های استان، گزارشی مقایسه‌ای از مواردمرگ‌و‌میر بر اساس بازه‌های زمانی مختلف در مراکز درمانی ارائه داد.

بررسی روند ابتلا در هفته های اخیر در استان با هدف برنامه‌ریزی این ستاد برای عملکرد تیم‌های بهداشتی، آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی استان از دیگر محورهای این نشست بود.

در ادامه دیگر اعضای این ستاد نیز گزارش‌های جداگانه ای از عملکرد حوزه‌های خود در زمینه پیشبرد اهداف مقابله با کروناویروس به رئیس دانشگاه ارائه دادند.

یکصد و پنجاه و پنجمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس صبح امروز، پانزدهم شهریور، با حضور رئیس، معاونان و مسوولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول