اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حراست از سلامت دانش‌آموزان در دستور کار آموزش و پرورش

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: حفظ روحیه مشارکت و همکاری برای حراست از سلامت دانش‌آموزان و معلمان به‌طور ویژه در دستور کار باشد.

حراست از سلامت دانش‌آموزان در دستور کار آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، زهرا مظفر صبح امروز در آئین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه دوره اول پیامبر اعظم (ص) سمنان اظهار کرد: بزرگ‌ترین سرمایه کشور، سرمایه انسانی است و دانش‌آموزان به‌عنوان منابع غنی سرمایه انسانی با بازگشایی مدارس به‌عنوان امانت الهی در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در سراسر کشور در نقاط شهری، روستایی و عشایری تحصیل خواهند کرد.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جاری با سال‌های گذشته تفاوت‌های زیادی دارد و امسال آیین نواخته شدن نمادین زنگ مدارس به شکل دیگری انجام شد.

مظفر بیان کرد: اضطرابی که به‌واسطه شیوع کرونا ویروس و مشکلات اقتصادی ناشی از این بیماری در کشور به وجود آمده، قابل‌درک است و آحاد جامعه تحت تأثیر این بیماری قرار گرفتند.

وی گفت: در جنگ تحمیلی آموزش و پرورش هیچ‌گاه در کشور تعطیل نشد و دانش‌آموزان و دانشجویان با تلاش مضاعف در راه تحصیل و دانش در آن مقطع در تلاش بودند.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش افزود: با شیوع کرونا ویروس آموزش و پرورش در کشور تعطیل نخواهد شد و با تلاش جمعی برای آغاز و پایان مطلوب سال تحصیلی پیش رو تلاش خواهیم کرد.

مظفر با بیان اینکه امروز بیش از پیش به همکاری همه نهادها برای برپایی کلاس درس و آموزش و پرورش دانش‌آموزان نیازمند هستیم، گفت: در جنگ تحمیلی همه نهادها پای‌کار آمدند و در شیوع کرونا ویروس هم این پیوند قوی برای آموزش و پرورش دانش‌آموزان باقی بماند.

وی تصریح کرد: با رفع مشکلات زیرساختی اکنون به تعداد هر دانش‌آموز، در بستر فضای مجازی کلاس درس وجود دارد و به‌نوعی در زمان حاضر هر خانه یک مدرسه است.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با شیوع کرونا ویروس بهتر در گام اجرایی قرار گرفت و اصل مشارکت والدین در تحصیل دانش‌آموزان در حال نمایان شدن است.

مظفر افزود: حفظ روحیه مشارکت و همکاری برای حراست از سلامت دانش‌آموزان و معلمان به‌طور ویژه در دستور کار باشد و با تغییر فرهنگ با کرونا زیستن را بیاموزیم.

وی تصریح کرد: با آموزش‌های مجازی در سال قبل چندان پیوند نخورده بودیم؛ اما امسال با بستر سامانه شاد، مدرسه مجازی و آموزش تلفیقی حضوری و مجازی می‌توان برای تحصیل دانش‌آموزان اقدام کرد.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معلمان به والدین روحیه دهند و با برقراری ارتباط مستمر با والدین برای تسهیل آموزش و پرورش دانش‌آموزان اقدام کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول