اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا فصل الخطاب است

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید در مناطق قرمز اعلام کنند که دانش‌آموز حضور پیدا نکند، گفت:با توجه به تأکید رهبری و قانون، نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا فصل الخطاب بوده و تصمیمات آن بر تمام کشور لازم‌الاجراست.

نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا فصل الخطاب است

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به تصمیم وزارت آموزش‌وپرورش برای بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانش‌آموزان، اظهار کرد: با توجه به تأکید رهبری و قانون، نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا فصل الخطاب بوده و تصمیمات آن بر تمام کشور لازم‌الاجراست.

وی با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در موضوعات مختلف، گفت: متأسفانه ستاد نیز  دچار تزلزل و مشکل شده و در موضوعاتی مانند کنکور با ارائه نظرات متفاوت اعضای ستاد، وزیر علوم و برخی از مسؤولین، داوطلبین را دچار سردرگمی کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتار برخی از اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا و برخی از مسؤولین تصمیم‌گیر در مواجهه با موضوعات که منجر به  چندصدایی در تصمیمات شده است، گفت: این چندصدایی و نظرات متغیر در جریان کنکور سراسری، به داوطلبین آسیب زیادی زده چراکه تا روزهای آخر در بلاتکلیفی قرار داشتند.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه برخی از اعضای ستاد مقابله با کرونا و بعضی از مسئولان تصمیم‌گیر، فردی و تبلیغی است، افزود: در بحث بازگشایی مدارس هم وزیر آموزش‌وپرورش جملاتی می‌گوید که با هیچ منطقی سازگار نیست، اینکه اولیا مخیرند دانش‌آموز را بفرستند یا نه در نظام آموزشی بی‌معنی است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دوگانگی مدیریتی در نحوه بازگشایی مدارس توسط آموزش‌وپرورش، بیان کرد: اگر محیط مدارس ناامن است، باید در مناطق قرمز اعلام کنند که دانش‌آموز حضور پیدا نکند و از طریق فضای مجازی و شبکه شاد آموزش ببینند، مخیر بودن روند آموزش را از دست معلمان خارج می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسؤولین آموزشی کشور، گفت: فضای آموزشی کشور را از تناقض و سردرگمی بیرون بیاورید و رسماً اعلام کنید که شهرهایی که وضعیت عادی دارند مدارس به‌صورت حضوری و در شهرهای قرمز نیز با روش دیگر انجام شود، این مخیر بودن  برای نظام آموزشی بی‌معنی است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به وضعیت شهر رشت و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، بیان کرد: اگر شهر رشت دارای وضعیت قرمز است، پس به‌هیچ‌عنوان نباید دانش‌آموزان وارد کلاس شوند، وقتی تصمیم گیران در کشور چند مرجعی صحبت می‌کنند، نحوه آموزش را دچار تعارض کرده و  دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را نیز دچار سردرگمی می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظر ستاد ملی مقابله با کرونا لازم‌الاجراست، گفت: اگرچه که مسؤولین می‌توانند به تصمیمات ستاد ملی کرونا انتقاد کنند، اما درنهایت تصمیم این ستاد برای همه لازم‌الاجراست و همه باید مطاع باشند.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به اینکه وزارت علوم کلاس‌های دانشگاه را مجازی اعلام اما وزارت آموزش‌وپرورش، آموزش را حضوری اعلام کرده است، تصریح کرد: تناقض بین سیستم آموزشی مشهود است اگر کرونا آسیب برای همه است پس همه باید مجازی باشند مگر در شهرهایی که وضعیت عادی دارند، چطور در شهرهای قرمز حق مسافرت و تجمیع وجود ندارد، اما تجمع دانش‌آموزان ویروس را منتشر نمی‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سردرگمی آموزش‌وپرورش منجر به نافرمانی مدنی خانواده‌ها از تصمیم آموزش‌وپرورش شده، افزود: ما نباید فضا را برای رفتار غیرهنجار فراهم کنیم تا خانواده‌ها مخیر باشند در مقابل قانون آموزش‌وپرورش تصمیم دیگری بگیرند در این رفتار خودمان مقصر هستیم.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول