اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برنامه عمل آموزش و پرورش استان سمنان رونمایی شد

برنامه عمل آموزش و پرورش استان سمنان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ رونمایی شد.

برنامه عمل آموزش و پرورش استان سمنان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، صبح امروز برنامه عمل آموزش و پرورش استان سمنان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در نخستین روز از بازگشایی مدارس در دبیرستان پیامبر اعظم (ص) سمنان رونمایی شد.

 این برنامه عملیاتی منطبق با سند تحول آموزش و پرورش و بسته‌های تحولی وزیر آموزش و پرورش تدوین شده است.

 مدیران، معلمان و کارکنان مدارس با بهره‌گیری از برنامه عمل آموزش و پرورش می‌تواند برای تسهیل دانش آموزان با وجود شیوع کرونا ویروس اقدام کنند.

برنامه عمل آموزش و پرورش استان سمنان علاوه بر رویه‌های استانی، به‌صورت شهرستانی و منطقه‌ای هم تدوین شده است.

در این آیین رونمایی از برنامه عمل آموزش و پرورش استان سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، زهرا مظفر، مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، سید عباس دانایی، فرماندار سمنان، امیر بینایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان و محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان حضور داشتند.

سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ مقاطع مختلف آموزشی در استان سمنان با حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس و کلاس‌های درس با شعار مهر شاد آغاز شد.

اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا برای دانش‌آموزان در قالب ۱۲ بند بخشنامه لازم‌الاجرا تشریح و طی آن موارد به‌صورت مشخص اعلام شده است.

بر این اساس مدت‌زمان هر کلاس درس ۳۵ دقیقه و زنگ تفریح دانش‌آموزان ۱۰ دقیقه است و همچنین رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، عمل دقیق و کامل به موازین بهداشتی و استفاده از ماسک صورت در محیط مدرسه و کلاس‌های درس الزامی است.

همچنین دانش‌آموزانی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای هستند، می‌توانند با بهره‌گیری از آموزش مجازی، در مدرسه و کلاس حضور نیابند.

با توجه به‌ضرورت تثبیت «نرم‌افزار شاد» در عرصه آموزش، امسال ۲۰ درصد آموزش‌های تحصیلی و درسی از طریق همین نرم‌افزار به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با ۱۲۷ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در یک هزار و ۸۳ مدرسه در استان سمنان آغاز شد و هشت هزار و ۴۵۰ معلم آموزش به دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در استان سمنان به عهده دارند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول