اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رهاسازی آب مانع خشک شدن ۴ هزار هکتار از مزارع شمال اصفهان

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی به موضوع رهاسازی آب کشاورزی در اراضی کشاورزی دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و برخوار اشاره کرد که این دو مرحله رهاسازی آب از خشک شدن ۴ هزار هکتار از مزارع ذرت و ۲ هزار اصله درخت جلوگیری کرده است.

رهاسازی آب مانع خشک شدن ۴ هزار هکتار از مزارع شمال اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حسینعلی حاجی دلیگانی صبح امروز در آیین گشایش سال تحصیلی مدارس استان اصفهان که به‌ صورت نمادین در مدرسه تازه تأسیس باقری باغبادرانی در شاهین‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: شاهین‌شهر با توجه به رشد بالای جمعیت دانش‌آموزی به علت مهاجرت، به اعتبارات بیش‌تر استانی برای احداث مدارس نیاز دارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: هرساله حدود ۳ هزار دانش‌آموز جدید به همراه خانواده‌های خود از سایر شهرهای کشور به شاهین‌شهر و گرگاب مهاجرت می‌کنند و به جمعیت دانش‌آموزی آموزش‌ و پرورش این منطقه اضافه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که کل اعتبارات عمرانی این شهرستان در سال جدید ۱۹ میلیارد تومان است که در یک پیش‌بینی خوش‌بینانه، حداکثر ۶۰ درصد اعتبارات وصول خواهد شد.

حاجی‌دلیگانی اعتبارات بیش‌تر استانی، کمک‌های بنیادهای برکت و علوی را در کاهش نیازهای کلاس‌های درس منطقه آموزش‌ و پرورش شاهین‌شهر خواستار شد.

عضو هیأت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه این نوید را هم داد که ساختمان جدید آموزشکده فنی و حرفه‌ای امسال در شاهین‌شهر احداث می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از مساعدت استاندار اصفهان به موضوع رهاسازی آب کشاورزی در اراضی کشاورزی دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و برخوار اشاره کرد که این دو مرحله رهاسازی آب از خشک شدن ۴ هزار هکتار از مزارع ذرت و ۲ هزار اصله درخت جلوگیری کرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی کمبود آب را در تابستان امسال در شاهین‌شهر یادآور شد و اظهار داشت: مناطق مسکونی گلدیس و شهید ردانی‌پور امسال با کمبود و افت فشار آب مواجه بودند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول