اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اولویت اصلی آموزش و پرورش حفظ سلامت دانش‌آموزان و حفظ کیفیت آموزش است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، وظیفه ما در مدارس دوچندان است؛ از یک طرف حفظ سلامتی دانش‌آموزان و همکاران و از طرفی توجه به آموزش و جلوگیری از افت کیفیت آموزش در اولویت است.

اولویت اصلی آموزش و پرورش حفظ سلامت دانش‌آموزان و حفظ کیفیت آموزش است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در مراسم نمادین بازگشایی مدارس استان که صبح امروز در هنرستان جمیله متقیان میلانی برگزار شد، با توصیف آغاز سال تحصیلی به نوروز دانایی و بهار دانش و بهار تعلیم و تربیت گفت: فعالیت آموزشی قریب یک میلیون و 350 هزار دانش‌آموز با تلاش حدود 90 هزار همکار فرهنگی در استان از امروز شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه ساله بازگشایی مدارس باعث ایجاد شور و نشاط در جامعه می‌شود، افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه مولد سرمایه انسانی نقش بی‌بدیلی در پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور دارد، به ویژه کشور ما که در مسیر توسعه قرار گرفته است و این مهم توجه بیشتری به آموزش و پرورش را می‌طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی دانش‌آموزان امروز را گردانندگان و مسئولان فردا جامعه و کشور دانست و تصریح کرد:هرچه در مسیر رشد و ارتقا آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری گردد، نتایج و محصولات این سرمایه‌گذاری در آینده برداشت خواهد شد.

خدابنده با بیان اینکه امسال در شرایی فعالیت آموزشی مدارس آغاز می‌شود که کشور میهمان ناخوانده ویروس کرونا را تجربه می‌کند، ادامه داد: در این شرایط وظیفه ما در مدارس دوچندان است، از یک طرف حفظ سلامتی دانش آموزان و همکاران و از طرفی توجه به آموزش و جلوگیری از افت کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به عنوان اولویت فعالیت‌های آموزش و پرورش استان است.

وی با با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط کرونایی موجود، باید بیاموزیم چگونه با وجود ویروس کرونا از خود و دیگران مراقبت نماییم و فعالیت‌های روزمره خود را به انجام برسانیم، گفت: ضمن اولیت دادن به سلامتی دانش‌آموزان و همکاران و رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید با استفاده از فناوری‌های نوین، تجهیز مدارس، پرورش خلاقیت در همکاران ودانش آموزان، استفاده از ظرفیت اولیا محترم دانش‌آموزان، نظارت بیشتر خانواده‌ها بر امر آموزش و بهره‌مندی از سامانه شاد، توجه ویژه‌ای به آموزش و جلوگیری از افت کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی داشته باشیم.

خدابنده در پایان با بیان اینکه شعار امسال آموزش و پرورش استان سلامت‌جویی، مهارت‌ورزی و تحول آفرینی خواهد بود، افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی در سنوات گذشته نیز با تلاش‌های بسیار سعی در ایجاد فرصت‌های جدید برای دانش‌آموزان داشته است، لذا امیدواریم با تمام توان در مسیر ارتقا سلامت دانش آموزان و آموزش مهارت‌ها به فرزندان این آب و خاک قدم برداریم.

انتهای پیام/70039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول