اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

درصد بالای مزاحمت تلفنی در آتش‌نشانی جهرم

مدیر سازمان آتش نشانی شهرداری جهرم از مزاحمت ۸۷ درصدی تماس‌های تلفنی با آتش‌نشانی طی یک ماهه گذشته خبر داد.

درصد بالای مزاحمت تلفنی در آتش‌نشانی جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی برای هر آتش‌نشان یادآور رخداد یک حادثه برای هم‌‌وطن وآماده‌باش جهت اعزام به محل حادثه است . 

محسن عشایری مدیر سازمان آتش نشانی شهرداری جهرم از درصد بالای مزاحمت‌های تلفنی برای آتش‌نشانی جهرم ابراز تاسف کرد و افزود: از ابتدای تیر ماه تا ۱۴ شهریور ماه، چهارهزار و صد تماس با سامانه  ۱۲۵ در جهرم برقرارشده است که متاسفانه از این تعداد، ۳۶۲۰ تماس، تلفن‌های غیرمرتبط و مزاحمان تلفنی بوده‌اند.

وی گفت : برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات بازدارنده هرگاه کسی به‌ وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند به مجازات حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

عشایری افزود: سیستم ضبط مکالمات در ستاد فرماندهی وجود دارد و کلیه تماس‌های ورودی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی با تمامی جزئیات از قبیل روز، تاریخ و زمان در آن ثبت می‌شود و قابل ارجاع به مراجع قضایی و انتظامی است. 

مدیر آتش نشانی جهرم ادامه داد: مأموریت‌‌های کاذب به‌ جز خستگی مفرط و ایجاد هزینه مأموریت و چشم‌‌انتظاری حادثه‌ دیده و ایجاد خسارات مالی و جانی ناشی از آن چیزی را در پی نخواهد داشت بنابراین از شهروندان می‌خواهیم به این موارد، توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ ن/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول